Οδηγός Σχεδίασης και Κατασκευής Β2Β Ιστοσελίδων
Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, η δημιουργία μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας είναι αναγκαία για την επιτυχία μιας επιχείρησης. Ωστόσο, η κατασκευή μιας B2B ιστοσελίδας απαιτεί σειρά βημάτων και προσοχή στις λεπτομέρειες, προκειμένου να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Στον παρακάτω οδηγό θα βρείτε όλες τις οδηγίες σας, αλλά και τα απαραίτητα βήματα για τη σχεδίαση και κατασκευή μιας B2B ιστοσελίδας, η οποία θα συμβάλλει στην επιτυχία της επιχείρησής σας.
Στόχοι και Στρατηγική B2B Ιστοσελίδας
Το πρώτο βήμα για τη σχεδίαση και κατασκευή μιας επαγγελματικής B2B ιστοσελίδας είναι ο καθορισμός των στόχων και η ανάπτυξη μιας στρατηγικής που θα βοηθήσει -ή καλύτερα, θα διασφαλίσει- την επίτευξή τους. Επιπλέον, ως μέρος αυτής της στρατηγικής, θα πρέπει να καθοριστεί το κοινό στο οποίο απευθύνεται η ιστοσελίδα, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε και ο τρόπος που θα παρουσιαστούν, καθώς και οι πρακτικοί στόχοι που θα πρέπει να επιτευχθούν μέσω της ιστοσελίδας σας.
Επιπλέον, θα πρέπει να γίνει η ανάλυση του ανταγωνισμού που θα συναντήσει η ιστοσελίδα σας και η ανάπτυξη μιας στρατηγικής που θα σας διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές σας. Μια καλά καθορισμένη στρατηγική θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα που θα είναι ελκυστική για τους επισκέπτες και θα επιτυγχάνει αποτελεσματικά τους στόχους σας τους στόχους σας.
Αυτό το πρώτο βήμα σχεδίασης και κατασκευής ιστοσελίδων είναι καθοριστικό για την επιτυχία κάθε επιμέρους εργασίας στο web design και web development project σας. Η ανακάλυψη, ο προσδιορισμός και η στρατηγική προσέγγισης όλων των δεδομένων, είναι δουλειά ενός εξειδικευμένου discovery.
Σχεδίαση και Λειτουργικότητα B2B ιστοσελίδας
Η σχεδίαση και η λειτουργικότητα είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία μιας B2B ιστοσελίδας που θα έχει επιτυχία. Η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να είναι εύχρηστη, ελκυστική και να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία χρήστη για κάθε επισκέπτη, και ακόμη περισσότερο για τον επισκέπτη που ανήκει στο κοινό στόχευσης της ιστοσελίδας.
Η όλη διαδικασία του σχεδιασμού B2B ιστοσελίδας, τόσο ως προς την εικόνα της όσο και ως προς τη λειτουργικότητά της, απαιτεί εξειδίκευση. Το εξειδικευμένο περιεχόμενο κάνει τη διαφορά, είτε πρόκειται για την εικόνα της, είτε για τα περιεχόμενα κείμενα, είτε για τις ενσωματωμένες λειτουργίες. Για παράδειγμα, ένα eshop χονδρικής έχει συγκεκριμένες απαιτήσεις, κάποιες από τις οποίες είναι εντελώς διαφορετικές από μία απλή επαγγελματική ιστοσελίδα. Δες εδώ για τα σημεία που χρειάζονται προσοχή στην κατασκευή eshop χονδρικής.
Με απλά λόγια, για την B2B ιστοσελίδα θα πρέπει να συνδυαστούν και οι δύο παράμετροι:
- Σχεδίαση ιστοσελίδας
Η σχεδίαση της ιστοσελίδας σας πρέπει να αντικατοπτρίζει την εταιρεία σας και να προσελκύει το κοινό σας. Η ιστοσελίδα είναι η πρώτη επαφή που έχει ο πελάτης με την επιχείρησή σας και γι’ αυτό πρέπει να είναι συνεπής με το brand και τη φιλοσοφία της εταιρείας. Ένας συνεπής σχεδιασμός δημιουργεί εμπιστοσύνη και αξιοπιστία στον πελάτη και βοηθά στην αναγνώριση του brand. Ταυτόχρονα, η σχεδίαση της ιστοσελίδας θα πρέπει να δημιουργεί το ερέθισμα που προσελκύει το κοινό της επιχείρησης και να κάνει την ιστοσελίδα ελκυστική και ευχάριστη στην πλοήγηση. Έτσι, η σωστή σχεδίαση ιστοσελίδας μπορεί να κάνει τη διαφορά στην αγορά και να προσελκύσει νέους πελάτες για την επιχείρηση. - Σχεδιασμός λειτουργικότητας ιστοσελίδας
Η λειτουργικότητα της ιστοσελίδας περιλαμβάνει την ευκολία πλοήγησης και την οργάνωση των πληροφοριών, για να βοηθήσετε τους επισκέπτες να βρουν αυτό που ψάχνουν γρήγορα και εύκολα. Για να το επιτύχετε αυτό, θα πρέπει η ιστοσελίδα σας να ευανάγνωστη και καλοσχεδιασμένη, με εύκολη πρόσβαση σε όλα τα μέρη της, και να διαθέτει όλα τα χρήσιμα εργαλεία που απαιτούνται, σύμφωνα με το περιεχόμενο και τον σκοπό της. Επιπλέον, πέρα από την παράμετρο της εμπειρίας του χρήστη, η βελτιστοποίηση της λειτουργικότητας της ιστοσελίδας σας βοηθάει στη βελτίωση της προβολής της στις μηχανές αναζήτησης, κάτι που αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την αύξηση της επισκεψιμότητας.
Περιεχόμενο και SEO
Η ποιότητα του περιεχομένου σας είναι κρίσιμη για την επιτυχία της ιστοσελίδας σας. Μέσα από την ιστοσελίδα σας θα πρέπει να παρέχετε στους επισκέπτες χρήσιμες πληροφορίες και να παρουσιάζετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας με σαφήνεια και καθαρότητα.
Δεν είναι μόνο όμως οι επισκέπτες αυτοί που μελετούν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας· είναι και οι μηχανές αναζήτησης. Γι’ αυτό στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας θα πρέπει επίσης να ενσωματώσετε λέξεις-κλειδιά (keywords) που αντιστοιχούν στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, ώστε να βελτιώσετε τη θέση κατάταξης της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης.
Για να πετύχετε αυτή την πολυπόθητη υψηλή θέση κατάταξης στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, θα πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη σας τον τρόπο με τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης αντιλαμβάνονται το περιεχόμενο σας και να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας για τα κριτήρια αναζήτησης. Αυτό μπορεί να συμπεριλαμβάνει την ανάπτυξη meta-ετικετών, τη βελτιστοποίηση της ταχύτητας της ιστοσελίδας σας και τη χρήση ενός καλά δομημένου κώδικα στο web development.
Γι’ αυτό και η Δημιουργία Περιεχόμενου παίζει πάντοτε καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία κάθε δημιουργικού project, πόσω μάλλον όταν μιλούμε για την επένδυση στη σχεδίαση και κατασκευή B2B επαγγελματικής ιστοσελίδας.
Υλοποίηση και Ανάπτυξη ιστοσελίδας
Μετά τη σχεδίαση της ιστοσελίδας σας, το επόμενο βήμα περιλαμβάνει το web development, δηλαδή την υλοποίηση και ανάπτυξή της. Αυτό θα περιλαμβάνει την υλοποίηση του σχεδιαστικού της ιστοσελίδας σε κώδικά, την ενσωμάτωση του περιεχομένου, την ανάπτυξη της λειτουργικότητας και τη βελτιστοποίηση του κώδικα.
Ως προς το τελευταίο, είναι εξαιρετικά σημαντικό να διασφαλίσετε ότι η ιστοσελίδα σας θα είναι συμβατή με διάφορους φυλλομετρητές και ότι ο κώδικάς σας θα είναι σωστά δομημένος. Επίσης, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας τη συμβατότητα με τις συσκευές κινητών τηλεφώνων και να διασφαλίσετε ότι η ιστοσελίδα σας είναι φιλική σε κάθε τύπο οθόνης.
Τέλος, στο κομμάτι της κατασκευής της ιστοσελίδας, ιδιαίτερη σημασία έχει και η διασυνδεσιμότητα. Θα πρέπει, με απλά λόγια, το περιεχόμενο να μπορεί εύκολα και άμεσα να προστεθεί σε διαδικτυακές πλατφόρμες τρίτων, ή να διαμοιράζεται με εύκολο και άμεσο τρόπο στα κοινωνικά δίκτυα, τόσο από εσάς όσο και από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας.
Διαχείριση, Βελτιστοποίηση και Συντήρηση ιστοσελίδας
Μόλις η ιστοσελίδα σας είναι σε λειτουργία, θα πρέπει να επιβλέπετε την απόδοσή της και να διασφαλίζετε ότι προσφέρετε συνεχώς στους επισκέπτες σας μια καλή εμπειρία χρήστη. Αυτό περιλαμβάνει 3 βασικές ενέργειες: Ενημέρωση Περιεχομένου Ιστοσελίδας, Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδας και Συντήρηση Ιστοσελίδας.
- Ενημέρωση Περιεχομένου Ιστοσελίδας
Η συχνή προσθήκη περιεχομένου στην ιστοσελίδα είναι σημαντική για πολλούς λόγους. Αρχικά, βελτιώνει την εμπειρία των χρηστών καθώς προσφέρει συνεχώς νέο και ενδιαφέρον περιεχόμενο για τον επισκέπτη. Επίσης, η συχνή προσθήκη περιεχομένου βελτιώνει το SEO (Search Engine Optimization) της ιστοσελίδας καθώς οι μηχανές αναζήτησης προτιμούν ιστοσελίδες με συνεχή ανανέωση στοχευμένου και ποιοτικού περιεχομένου. - Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδας
Τα στατιστικά επισκεψιμότητας είναι το κλειδί. Σας δείχνουν τη συμπεριφορά του κοινού των επισκεπτών της ιστοσελίδας και σας καθοδηγούν για τις ενέργειες που θα πρέπει να κάνετε ώστε να τη βελτιώσετε. Έτσι, μόλις η ιστοσελίδα σας είναι σε λειτουργία, θα πρέπει να επιβλέπετε την απόδοσή της και να διασφαλίζετε ότι παρέχετε στους επισκέπτες σας μια καλή εμπειρία χρήστη. Θα πρέπει να παρακολουθείτε την κίνηση της ιστοσελίδας σας, την αναζητησιμότητα και την απόδοση των λέξεων-κλειδιών σας. - Συντήρηση Ιστοσελίδας
Η συντήρηση της ιστοσελίδας έχει ως στόχο να διατηρεί την ιστοσελίδα λειτουργική και ασφαλή. Γι’ αυτόν τον λόγω θα πρέπει να γίνονται συχνά ενημερώσεις του κώδικα, των plug-in και όλων των εφαρμογών του διαχειριστικού. Μία out-dated ιστοσελίδα, εκτός από την υποβάθμιση της εμπειρίας χρήστη, μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερο κόστος με την ανάγκη ανακατασκευής της σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα από το προβλεπόμενο.
Συμπεράσματα για τη Σχεδίαση και Κατασκευή Β2Β Ιστοσελίδων
Συνολικά, η σχεδίαση και κατασκευή μιας B2B ιστοσελίδας είναι μια διαδικασία που απαιτεί προσοχή και επαγγελματισμό. Πρέπει να επενδύσετε χρόνο και πόρους για να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα που θα έχει επιτυχία και θα βοηθήσει την επιχείρησή σας να αναπτυχθεί. Με τη σωστή προσέγγιση και τη σωστή υλοποίηση, η ιστοσελίδα σας μπορεί να γίνει ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την επιχείρησή σας.
Η ποιότητα του περιεχομένου σας και η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης είναι ζωτικής σημασίας, για να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα που θα έχει επιτυχία. Πρέπει να επενδύσετε στη στρατηγική σας, στον σχεδιασμό και στην λειτουργικότητα της ιστοσελίδας σας και να διασφαλίσετε ότι είναι συμβατή με κάθε τύπο φορητής ή σταθερής συσκευής, οθόνης και φυλλομετρητή.
Τέλος, πρέπει να διατηρείτε την ιστοσελίδα σας ενημερωμένη και να επιβλέπετε την απόδοσή της, για να διασφαλίσετε ότι παρέχεται στους επισκέπτες σας μια καλή και ασφαλή εμπειρία χρήστη κατά την πλοήγηση και ότι η ιστοσελίδα σας έχει σταθερή κίνηση και υψηλή αναζητησιμότητα.
Στην Artware, είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη B2B ιστοσελίδα και να βελτιώσετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο. Εάν θέλετε να κατασκευάσετε τη δική σας επιτυχημένο B2B επαγγελματική ιστοσελίδα, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
Και μην ξεχνάτε πως είμαστε πάντα διαθέσιμοι για να σας βοηθήσουμε να επιτύχετε τους στόχους σας και να αναπτύξετε την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο, όπως έκαναν οι επιτυχημένοι πελάτες μας με τις δικές τους ιστοσελίδες. Μπορείτε να δείτε μερικές από αυτές στο portfolio των project μας.