SCROLL TO TOP
Eshop χονδρικής: 7+1 σημεία που χρειάζονται προσοχή

Eshop χονδρικής: 7+1 σημεία που χρειάζονται προσοχή

Η κατασκευή eshop είναι ένα από τα σημαντικότερα βήματα για την ανάπτυξη της εμπορικής δραστηριότητας μιας επιχείρησης, και αυτό ισχύει τόσο για τη λιανική όσο και για τη χονδρική πώληση των προϊόντων. Στην περίπτωση της λιανικής πώλησης μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος υπάρχουν συγκεκριμένες παράμετροι σχεδίασης του eshop -άλλες αυτονόητες και άλλες λιγότερο γνωστές- που παίζουν ρόλο στην επιτυχία. Στην περίπτωση όμως ενός eshop χονδρικής, υπάρχουν κάποια σημεία που χρειάζονται προσοχή.

Κατασκευή eshop χονδρικής: Σε ποιους απευθύνεται;

Ένα eshop χονδρικής ακολουθεί δύο ενδεχόμενα: Το πρώτο έχει να κάνει με την αποκλειστικότητα των πωλήσεων μίας εταιρείας στον B2B τομέα. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι συναλλαγές γίνονται με άλλες εταιρείες και επαγγελματίες του κλάδου των προϊόντων που τους προμηθεύει. Το δεύτερο ενδεχόμενο της κατασκευής eshop χονδρικής είναι η επέκταση της εμπορικής δραστηριότητας μιας επιχείρησης από τη B2C και στην B2B εξυπηρέτηση.

Και στα δύο ενδεχόμενα το δεδομένο είναι ένα: ο τελικός καταναλωτής καθορίζει άμεσα ή έμμεσα τις πωλήσεις. Όμως, πώς ο B2B πελάτης θα επιλέξει το δικό σου eshop χονδρικής για την αγορά των προϊόντων;

Η κατασκευή eshop χονδρικής μπορεί να μην απευθύνεται άμεσα στον τελικό καταναλωτή της λιανικής, απευθύνεται όμως στον ενδιάμεσο «εκπρόσωπό» του, δηλαδή στον επαγγελματία του κλάδου. Και ναι, θα πρέπει το B2B να τον κερδίζει από την πρώτη στιγμή με την αισθητική και τη λειτουργικότητα του. Γιατί, και στην περίπτωση της χονδρικής, το 67% των επαγγελματιών επιλέγουν να προμηθεύοντα τα προϊόντα τους μέσω Β2Β eshop. Ενώ, μέχρι το 2025, η εκτίμηση είναι πως το ποσοστό αυτό θα φτάσει στο 80%.

Έξυπνο design, αυτοματισμοί, marketing και SEO σού προσφέρουν τις λύσεις για να κερδίσεις τις εντυπώσεις και την εμπιστοσύνη του επισκέπτη του B2B eshop σου.

Το eshop χονδρικής θα πρέπει να έχει στοχευμένο περιεχόμενο που απευθύνεται αποκλειστικά στους επαγγελματίες του κοινού στόχευσης, «μιλάει τη γλώσσα τους» και τους προσφέρει άμεσες απαντήσεις και εξειδικευμένες πληροφορίες.

Αυτό συμβαίνει γιατί η πλειοψηφία των επαγγελματιών επιλέγει πλέον να κάνει αποκλειστικά τη δική του έρευνα για την επιλογή προμηθευτή, απορρίπτοντας την προσωπική επικοινωνία, τη φυσική έρευνα και την άμεση επαφή με μεσάζοντες, σε ποσοστό 43%, με σταθερά αυξητικές τάσεις στις νεότερες ηλικιακές ομάδες.

Το 27% των επαγγελματιών αναζητούν προμηθευτή μέσω προσωπικής τους έρευνας στα διαθέσιμα eshop χονδρικής.

Harvard Business Review, “Traditional B2B Sales and Marketing Are Becoming Obsolete

Εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις (συνήθως όταν πρόκειται για B2B eshop με μοναδικά προϊόντα), ένα B2B eshop απευθύνεται σε μία ευρύτερη ομάδα επαγγελματιών και επιχειρήσεων. Αφού το eshop χονδρικής θα πρέπει να μιλάει τη γλώσσα κάθε αντίστοιχου επαγγελματία, τότε το δικό σου B2B eshop θα πρέπει να προσφέρει στοχευμένα το περιεχόμενο και για κάθε ξεχωριστό σύνολο επαγγελματιών. Πώς όμως μπορεί να γίνει αυτό;

Η απάντηση βρίσκεται στο custom interface ανά user. Το B2b eshop σου «συστήνεται» με τον επισκέπτη, τον ρωτάει για τον κλάδο στον οποίο ανήκει, μαθαίνει τις ανάγκες του και του προσφέρει το εξειδικευμένο και το στοχευμένο περιεχόμενο, μόλις ο επισκέπτης καταχωρίσει τα στοιχεία του και κάνει log in. Τόσο απλά και τόσο αποτελεσματικά, τουλάχιστον στη σκέψη. Χρειάζεται όμως προσοχή και εξειδίκευση στην υλοποίηση.

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της προσωπικής επαφής με τους προμηθευτές, που ίσως αναγκάζει τους επαγγελματίες να συνεχίζουν να υφίστανται την «κούραση» της προσωπικής επικοινωνίας, ενώ δεν τους ευχαριστεί, είναι ότι, ως «καλοί συνεργάτες», έχουν προνόμια.

Το eshop χονδρικής μπορεί να το κάνει και αυτό, με ακόμη πιο αποτελεσματικό τρόπο, μέσα από loyalty functionalities. Από τη στιγμή που μπορείς να προσφέρεις εξατομικευμένο περιεχόμενο ανά χρήστη, μπορείς και να επιβραβεύεις τους σταθερούς πελάτες σου με προνομιακές τιμές και υπηρεσίες.

Η κατασκευή eshop χονδρικής θα πρέπει να διευκολύνει τον επισκέπτη να βρει το περιεχόμενο που θέλει, αλλά παράλληλα θα πρέπει να διευκολύνει και εσένα, εξοικονομώντας χρόνο και πόρους.

Αυτό γίνεται μέσα από τη σύνδεσή του με γέφυρες ERP και έξυπνους αυτοματισμούς. Το έξυπνο λειτουργικό σύστημα της επιχείρησής σου συνδέεται με το ηλεκτρονικό κατάστημα χονδρικής και έτσι έχεις άμεση εικόνα για το τί πραγματικά συμβαίνει. Την ίδια άμεση εικόνα έχει και το B2B eshop σου, συγχρονίζοντας:

  • Αποθήκη και διαθεσιμότητα
  • Πωλήσεις και παραγγελίες
  • Εντολές και στοιχεία πελατών
  • Διανομή και προμήθειες
  • Λογιστικά εργαλεία και Οικονομικά δεδομένα
  • Σύνδεση με εφαρμογές τρίτων και marketing

Με αυτόν τον τρόπο το B2B eshop σου μετατρέπεται σε ένα πολυεργαλείο, το οποίο κάνει αυτόματα τις διαδικασίες που θα απαιτούσαν χρόνο και δέσμευση προσωπικού.

Είτε μέσω της διασύνδεσης με γέφυρες ERP, είτε ως μέρος του ίδιου του WooCommerce (ή άλλης πλατφόρμας) eshop, η βάση δεδομένων των προϊόντων σου θα πρέπει να είναι έξυπνη, ευέλικτη και συμβατή. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να μπορεί να ενημερώνεται εύκολα και αυτόνομα, να «επικοινωνεί» με εφαρμογές τρίτων (όπως με τη συνεργαζόμενη εταιρεία διανομών) ή με πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, και να διασφαλίζει την γρήγορη φόρτωση και απόκριση του eshop.

Η κατασκευή του B2B eshop θα πρέπει να εξομαλύνει τη λειτουργία του, να υποστηρίζει όλους τους κωδικούς των προϊόντων σου και την κατάσταση διαθεσιμότητάς τους, και να εξαλείφει όλα τα πιθανά προβλήματα, ακόμη και στη συνδεσιμότητα.

Το 94% των πελατών B2B eshop δηλώνει ότι αντιμετωπίζει προβλήματα στη χρήση των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Ενώ το 37% βρίσκεται αντιμέτωπο με σφάλματα και δυσλειτουργίες σε εβδομαδιαία βάση.

Sana, 2022 B2B Buyer Report

Στην κατασκευή ενός eshop χονδρικής τα πάντα καταλήγουν στη συμβατότητα. Με όποιον τρόπο κι αν γίνεται η υλοποίηση του ηλεκτρονικού καταστήματος, θα πρέπει η ομάδα των developers να διασφαλίσει την άψογη διασυνδεσιμότητα. Προμηθευτές, πελάτες, μεταφορική, λογισμικό αποθήκης συνεργατών και αντιπροσώπων, πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, εφαρμογές marketing – δεν χρησιμοποιούν σίγουρα όλοι την ίδια πλατφόρμα. Το δικό σου B2B eshop όμως θα πρέπει να είναι άμεσα συμβατό με όλους.

Οι όροι χρήσης, η πολιτική απορρήτου και όλο το νομικό κανονιστικό πλαίσιο, διέπουν τη λειτουργία του B2B eshop σου, όπως συμβαίνει και στο λιανικό ecommerce. Εδώ όμως μιλάμε με όρους χονδρικής. Γι’ αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία το νομικό τμήμα, που θα διαμορφώσει το αντίστοιχο περιεχόμενο, να έχει κατατοπιστεί πλήρως για το πλαίσιο των συνεργασιών σου στη χονδρική πώληση.

Αν η χονδρική πώληση είναι κομμάτι της δικής σου εμπορικής δραστηριότητας, έχουμε τις λύσεις για την κατασκευή του δικού σου eshop χονδρικής, σύμφωνα με τις ανάγκες της δικής σου εταιρείας, τα χαρακτηριστικά των προϊόντων και των υπηρεσιών σου και τις παραμέτρους που διαμορφώνει το κοινό στόχευσης και ο ανταγωνισμός σου. Επικοινώνησε μαζί μας και εξοικονόμησε άμεσα χρόνο και πόρους, μέσα από ένα B2B eshop που διασφαλίζει την B2B ecommerce επιτυχία σου.