Eshop design: Τί ρόλο παίζει στις online πωλήσεις;
Eshop design, τί σημαίνουν στην πραγματικότητα αυτές οι δύο λέξεις, και τί μπορούν να προσφέρουν στις ηλεκτρονικές πωλήσεις σου; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας σου είναι το επόμενο βήμα που θα κάνεις για να μπεις στον κόσμο του e-commerce, και προφανώς είναι μια επένδυση που θα πρέπει να είναι ανταποδοτική, όπως όλες. Πώς μπορείς όμως να το εξασφαλίσεις αυτό μέσα από το ίδιο το ηλεκτρονικό κατάστημά σου;
Το eshop σου πρέπει να είναι μοναδικό
Όπως ακριβώς συμβαίνει και με το φυσικό σου κατάστημα, η επιχείρησή σου θα συναντήσει μπροστά της τον ανταγωνισμό και στην εκδοχή των ηλεκτρονικών αγορών. Αυτό σημαίνει ότι η σχεδίαση και κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματός σου θα πρέπει να το κάνει να ξεχωρίζει.
Κι όσο κι αν θέλουμε να λέμε «Μην κρίνεις ένα βιβλίο από το εξώφυλλό του», τα πάντα μάλλον κρίνονται στην πρώτη εντύπωση. Οι έρευνες δείχνουν ότι έχεις μόλις 0,05 του δευτερολέπτου για να κάνεις τη σωστή εντύπωση στον επισκέπτη του eshop σου. Για να μη σε αγχώσω, αυτό το 0,05 του δευτερολέπτου, μπορεί να φτάσει μέχρι το μισό δευτερόλεπτο σε κάποιες περιπτώσεις, σύμφωνα με τις ίδιες έρευνες. Μέχρι ο επισκέπτης να ανοιγοκλείσει τα μάτια του, βλέποντας για πρώτη φορά το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησής σου, έχει ήδη διαμορφώσει άποψη.
Eshop design και πρώτη εντύπωση
Η δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματός σου πρέπει να κινείται στην κατηγορία «έρωτας με την πρώτη ματιά». Κι όταν λέμε «έρωτας», το εννοούμε. Θέλουμε να κερδίσουμε τον επισκέπτη και να τον κάνουμε να παραδοθεί, ακολουθώντας μας σε όλη τη διαδρομή από τον εντοπισμό του προϊόντος μέχρι την ολοκλήρωση της αγοράς. Αλλά δεν μας αρκεί αυτό. Θέλουμε να τον κάνουμε να ξαναεπιστρέψει σε εμάς και για τις επόμενες ηλεκτρονικές αγορές του. Πώς; Υπάρχουν 3 στατιστικά που καθορίζουν τα πάντα στη σχεδίαση ηλεκτρονικού καταστήματος:
- Το 94% των επισκεπτών ενός eshop σχηματίζει άποψη με βάση την αισθητική της σχεδίασης.
- Το 88% των επισκεπτών ενός ηλεκτρονικού καταστήματος θα φύγει με την πρώτη τεχνική δυσκολία.
- Το 75% των επισκεπτών επηρεάζεται από την εικόνα του eshop για τη γνώμη που θα σχηματίσει για την ίδια την επιχείρηση.
Γι’ αυτό, τόσο η αισθητική σχεδίαση του eshop, όσο και η ίδια η υλοποίηση με την κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος παίζουν σημαντικό ρόλο στο αποτέλεσμα της e-commerce επένδυσης, αλλά και στην εικόνα της επιχείρησής σου.
Τί προσφέρει το σωστό eshop design;
Αφού το design του eshop καθορίζει την αισθητική του ηλεκτρονικού καταστήματος και, με τη σειρά της, η αισθητική καθορίζει σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό την επιτυχία, ας δούμε τι περιλαμβάνει, λοιπόν, το σωστό eshop design:
- Eshop με κορυφαία αισθητική ταυτότητα
Όλη η επικοινωνιακή στρατηγική και όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της οπτικής επικοινωνίας, που ενυπάρχουν στην εταιρική ταυτότητα της επιχείρησής σου, ενσωματώνονται, διαμορφώνονται και αναδεικνύονται μέσα από την αισθητική της σχεδίασης του ηλεκτρονικού καταστήματος. Το τελικό αποτέλεσμα δημιουργεί μία μοναδική οπτική εμπειρία για τον χρήστη και βοηθάει αποτελεσματικά στην εφαρμογή του οπτικού marketing, επιτρέποντάς το να κάνει ακόμη πιο εύκολα τη δουλειά του στο conversion.
- Eshop με συναρπαστικό UI/UXDesign
Για να το πούμε απλά: Από όποια συσκευή κι αν μπει ο επισκέπτης στο ηλεκτρονικό κατάστημα, θα πρέπει να έχει την τέλεια εμπειρία που θα τον κάνει να μη θέλει να σταματήσει να αλληλεπιδρά με το eshop. Πώς το καταφέρνουμε αυτό:- Σύγχρονη τεχνολογία
- Έξυπνο, ενδιαφέρον και εντυπωσιακό responsive design
- Πρωτότυπο και ποιοτικό περιεχόμενο
- Στρατηγική marketing
- CTAs, δηλαδή περιεχόμενο που προτρέπει τον επισκέπτη του eshop να αλληλεπιδράσει
- Eshop με Αρχιτεκτονική Πληροφορίας
Η σχεδίαση του ηλεκτρονικού καταστήματος διασφαλίζει ότι όλα βρίσκονται στη σωστή θέση τους. Δεν είναι θέμα τάξης. Είναι ο νόμος των 2,6 δευτερολέπτων.
«Το μάτι του χρήστη χρειάζεται 2,6 δευτερόλεπτα για να εστιάσει στην περιοχή μίας ιστοσελίδας που επηρεάζει περισσότερο την εικόνα που θα σχηματίσει για το περιεχόμενό της.»
Dr. Hong Sheng, Assistant Professor, Business and information technology, Missouri University of Science and Technology.
Αν αυτό το συνδυάσουμε με τα 0,05-0,5 του δευτερολέπτου που απαιτούνται για να σχηματίσει ο επισκέπτης του eshop την πρώτη εντύπωση, τότε εύκολα καταλαβαίνουμε ότι το σημείο του ηλεκτρονικού καταστήματος που θα παρουσιαστεί η κάθε πληροφορία παίζει καθοριστικό ρόλο.
- Ένα eshop με … mobile-first design
Παλιότερα λέγαμε ότι κάθε ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι σχεδιασμένη «και με την mobile εκδοχή της». Αυτό πλέον δεν αρκεί. Για το 2021, τα στατιστικά δείχνουν πως 72,90%, δηλαδή 3 στους 4 επισκέπτες eshop, που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, τις ολοκληρώνουν μέσα από το κινητό ή το tablet τους, με αυξανόμενη τάση και για το 2022.
Με απλά λόγια, η σχεδίαση του ηλεκτρονικού καταστήματος θα πρέπει να διασφαλίζει την οπτική εμπειρία του επισκέπτη μέσα από τη σωστή και ολοκληρωμένη προβολή του περιεχομένου, αλλά και την εύκολη χρήση του eshop, από κάθε τύπο φορητής συσκευής.
Με τί θα πρέπει να συνδυαστεί το σωστό eshop design;
Για την ολοκληρωμένη εμπειρία του επισκέπτη του eshop, που θα τον κάνει να εμπιστευτεί και να επιλέξει το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα για τις διαδικτυακές αγορές του, η τέλεια αισθητική του eshop design θα πρέπει να συνδυαστεί και με κάποια άλλα χαρακτηριστικά:
1. Ποιοτικό περιεχόμενο και στο ηλεκτρονικό κατάστημα: Για μεγαλύτερο engagement από τον επισκέπτη του eshop, που θα σου φέρει ακόμη πιο εύκολα το πολυπόθητο conversion.
2. Στρατηγική Marketing ηλεκτρονικού καταστήματος: Για την αποτελεσματικότερη επικοινωνία της πληροφορίας, και τη «κινητοποίηση» του επισκέπτη στην ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής αγοράς του.
3. Βελτιστοποίηση περιεχομένου ηλεκτρονικού καταστήματος, ή λέγε με απλά SEO: Κείμενα, εικόνες και meta-δεδομένα του ηλεκτρονικού καταστήματος θα πρέπει να είναι εξαιρετικά «ελκυστικά» και για τις μηχανές αναζήτησης, το ίδιο και σωστές λέξεις-κλειδιά.
4. Λειτουργικότητα και Ασφάλεια ηλεκτρονικού καταστήματος: Για την αίσθηση της ασφάλειας των e-commerce συναλλαγών και των δεδομένων που καταχωρίζει ο επισκέπτης στο eshop.
Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι αλληλένδετα και προκύπτουν από τα συστατικά που θα έχει πλέον το eshop της επιχείρησής σου. Κορυφαία αισθητική, εύκολο και ελκυστικό περιβάλλον αλληλεπίδρασης του χρήστη, και έξυπνο περιβάλλον διαχείρισης και λειτουργίας.
Και το σημαντικότερο όλων είναι ότι πλέον θα έχεις το δικό σου eshop, κατασκευασμένο σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της δικής σου επιχείρησης, τα χαρακτηριστικά του δικού σου κοινού στόχευσης και τα δεδομένα της αγοράς και του ανταγωνισμού που κινείσαι. Γι’ αυτό και το eshop σου θα αποδίδει πραγματικά, μετατρέποντας τους επισκέπτες σε πελάτες σου, που επιμένουν να επιλέγουν την επιχείρηση και τα προϊόντα σου, και επανέρχονται για τις επόμενες αγορές τους.
Το αποτέλεσμα του σωστού eshop design
Χρειάζεσαι λοιπόν σωστό eshop design, όχι μόνο για την κατασκευή ενός αισθητικά όμορφου και λειτουργικού ηλεκτρονικού καταστήματος, αλλά και για να δημιουργήσεις μία μοναδική εμπειρία για τον επισκέπτη. Ναι, έτσι θα αυξήσεις τις ηλεκτρονικές πωλήσεις σου, αλλά θα καταφέρεις και κάτι ίσως ακόμη πιο σημαντικό: Η εντύπωση που θα δημιουργεί στους επισκέπτες το eshop σου θα αναβαθμίσει και την εικόνα της επιχείρησής σου, προσδίδοντας ακόμη μεγαλύτερο κύρος, εμπιστοσύνη και ποιότητα στο brand σου. Και είναι ακριβώς αυτή η ποιότητα που εξαργυρώνεται πραγματικά τόσο μέσα από το e-commerce, όσο και μέσα από το παραδοσιακό φυσικό εμπόριο.
Πάμε να δούμε τη σχεδίαση του δικού σου eshop, σύμφωνα με τα δικά σου αποκλειστικά δεδομένα. Επικοινώνησε μαζί μας για τη σχεδίαση του δικού σου πραγματικά αποδοτικού ηλεκτρονικού καταστήματος!