SCROLL TO TOP
Γιατί να επιλέξεις μια responsive ιστο­σελίδα για την εταιρεία σου;

Γιατί να επιλέξεις μια responsive ιστο­σελίδα για την εταιρεία σου;

Responsive ιστοσελίδα και responsive eshop. Ακούς τον όρο responsive όλο και περισσότερο, αν σε ενδιαφέρει να κατασκευάσεις το website ή να σχεδιάσεις το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησής σου, και υπάρχει λόγος. Τί σημαίνει όμως responsive και γιατί είναι πραγματικά σημαντικό για την εταιρεία σου;

Κανείς δεν θέλει να κάνει ζουμ για να μπορέσει να διαβάσει μικροσκοπικά κείμενα στην οθόνη του κινητού του. Κανείς δεν περιμένει τεράστιου μεγέθους εικόνες να φορτώσουν στη φορητή συσκευή του. Και κανείς δεν θέλει να ψάχνει περίπλοκα μενού για να βρει αυτό που θέλει μέσα σε ένα αφιλόξενο website. Γι’ αυτό δημιουργήθηκε η έννοια του responsive design.

Όλα ξεκινήσαν από την ανάγκη να κάνουμε μία ιστοσελίδα προσβάσιμη και φιλική στον χρήστη από κάθε τύπο σταθερής και φορητής συσκευής, χωρίς να χρειάζεται να κατασκευάσουμε και μία δεύτερη ιστοσελίδα, αποκλειστικά για κινητά και tablet, καταναλώνοντας χρόνο και χρήμα.

Έτσι, έχουμε μία responsive ιστοσελίδα που ανταποκρίνεται με ευελιξία σε κάθε ανάγκη και κάθε συνθήκη προσπέλασης. Γι’ αυτό και μία responsive ιστοσελίδα έχει κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά:

  • Προσαρμογή σε κάθε οθόνη και συσκευή
  • Σχεδιασμός ιστοσελίδας που ανταποκρίνεται στην εμπειρία του χρήστη από φορητές συσκευές
  • Βελτιστοποιημένο περιεχόμενο σχεδίασης για την προβολή από φορητές συσκευές
  • Βελτιστοποιημένο μέγεθος περιεχομένου και βάσης δεδομένων
  • Έξυπνα menu, mobile-friendly call-to-action περιεχόμενο και γραφικά στοιχεία πλοήγησης
  • Φιλικότητα για την ενσωμάτωση mobile marketing
  • Γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης και απόκρισης ιστοσελίδας

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Σήμερα, η σχεδίαση ιστοσελίδας ή η κατασκευή eshop δεν νοούνται χωρίς responsive webdesign. Ιστορικά, ο λόγος πρωτοεντοπίζεται κάπου στο 1996, όταν το Nokia 9000 Communicator ενσωμάτωσε σε ένα κινητό τηλέφωνο το Web browsing και τα χαρακτηριστικά των personal digital assistant (PDA) συσκευών, όπως το Newton (1993) της Apple και το Marco (1995) της Motorola. Αυτό σήμαινε πως, έστω μέσα από μία ασπρόμαυρη LCD οθόνη, το «σερφάρισμα» στο Internet -στο όποιο Internet της δεκαετίας του ’90- ανοιγόταν πλέον και στον χώρο των mobile συσκευών.

Από τότε μέχρι σήμερα, με τη μεσολάβηση 3 γενεών κινητών συσκευών, ως το 5G, το mobile internet έχει περάσει από την εξαίρεση στον ορισμό του κανόνα. Οι ασπρόμαυρες LCD οθόνες έχουν περάσει στην προϊστορία, και μοιάζουν περισσότερο με πέτρινα εργαλεία της εποχής των σπηλαίων, και το κινητό που κρατάμε στα χέρια μας έχει μερικά …εκατομμύρια φορές πολλαπλάσια υπολογιστική δύναμη από τον υπολογιστή του Apollo 11 που μας πήγε στο φεγγάρι. Τί σχέση έχουν όλα αυτά όμως με την κατασκευή responsive ιστοσελίδας; Googlαρέ το! Κι αν πήγες ενστικτωδώς να το googlάρεις από το κινητό σου και όχι να ανοίξεις τον σταθερό υπολογιστή σου, τότε καταλαβαίνεις ήδη τί εννοούμε, και γιατί το mobilefriendly design μετατρέπεται πλέον σε mobilefirst design.

59,32% των χρηστών, παγκοσμίως, χρησιμοποιούν το κινητό τους για την πλοήγηση στο διαδίκτυο, έναντι 38,46% όσων χρησιμοποιούν σταθερό υπολογιστή. (Statcounter, Αύγουστος 2022)

Και, ναι, το responsive webdesign, με την mobile-first φιλοσοφία του, έχει περάσει δυναμικά ως απαίτηση της αγοράς. Δεν είναι τυχαίο ότι, στην Ελλάδα, ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις -ένας από τους πιο δυναμικούς κλάδους της εγχώριας αγοράς- ζητούν επιτακτικά και σχεδόν με αγωνία τον τρόπο που οι πελάτες θα κλείνουν δωμάτιο μέσω της ιστοσελίδας τους από το κινητό τους. Γι’ αυτό και η κατασκευή ιστοσελίδων για ξενοδοχεία αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα του mobile-first responsive webdesign.

  • Η ιστοσελίδα είναι προσβάσιμη πλήρως πάντα και για όλους

Γιατί οι χρήστες να μην μπορούν να βρουν την εταιρεία και τα προϊόντα σου ανά πάσα ώρα και στιγμή, όποτε και όπως δηλαδή εκείνοι το θέλουν, βλέποντας την ιστοσελίδα σου από το κινητό τους; Αν δεν το έχεις σκεφτεί αυτό, ως πρόβλημα, το έχουν σίγουρα σκεφτεί κάποιοι ανταγωνιστές σου, ως πλεονέκτημά τους.

  • Η responsive ιστοσελίδα φορτώνει πιο γρήγορα

Ευέλικτο webdesign και βελτιστοποίηση περιεχομένου για τις responsive ιστοσελίδες σημαίνουν ταχύτητα στη φόρτωσή της. Αν η ιστοσελίδα αργεί να φορτώσει, 1 στους 4 επισκέπτες την εγκαταλείπουν μέσα στα πρώτα 4 δευτερόλεπτα. Το 46% των χρηστών και υποψήφιων πελατών δεν θα επισκεφτεί ποτέ ξανά μία ιστοσελίδα που αργεί να φορτώσει. Και, τέλος, κάθε 1 δευτερόλεπτο καθυστέρησης στην απόκριση της ιστοσελίδας μειώνει την ικανοποίηση του χρήστη κατά 16% και τις πιθανές πωλήσεις κατά 7%.

  • Καλύτερο SEO με responsive ιστοσελίδα

Η Google λατρεύει τις responsive ιστοσελίδες. Mobile-friendly design και ταχύτητα φόρτωσης ιστοσελίδας, παίζουν σημαντικό ρόλο στην κατάταξή της στις λίστες αποτελεσμάτων αναζήτησης, ήδη από το 2015.

  • Αύξηση πωλήσεων χάρη στο mobile-friendly responsive design

To 67% των καταναλωτών θα επιλέξουν να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μίας εταιρείας, επειδή η ιστοσελίδα της είναι εύκολα προσβάσιμη από το κινητό τους τηλέφωνο.

  • Λιγότερα έξοδα συντήρησης και μικρότερο κόστος κατασκευής ιστοσελίδας

Το διπλό κόστος που υπήρχε στη σχεδίαση δύο διαφορετικών εκδοχών μίας ιστοσελίδας ή ενός eshop δεν υπάρχει πλέον, χάρη στο responsive webdesign. Το ίδιο ισχύει και με τα κόστη που συνοδεύουν τη συντήρησή της και το πιθανό redesign.

  • Χτίζεις τη φήμη σου και κερδίζεις τον ανταγωνισμό

Η responsive ιστοσελίδα διασφαλίζει αρκετές παραμέτρους για μια ευχάριστη εμπειρία χρήστη. Οι ευχαριστημένοι χρήστες της ιστοσελίδας σου μετατρέπονται πιο εύκολα σε ικανοποιημένους πελάτες. Έτσι αποφεύγεις την απώλεια του τουλάχιστον 25% του επισκεπτών, που θα καταφύγουν σε ανταγωνιστές σου, επειδή εκείνοι διαθέτουν mobile-friendly responsive ιστοσελίδα.

Αν σκέφτεσαι τη σχεδίαση ιστοσελίδας ή την κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος για τη δική σου εταιρεία, ή είναι η ώρα για ένα επιτυχημένο website redesign, μπορούμε να μιλήσουμε μαζί σύμφωνα με τα δεδομένα της δικής σου επιχείρησης.