SCROLL TO TOP
Πώς να δημιουργήσετε ένα επαγγελματικό eshop σε 7 βήματα

Πώς να δημιουργήσετε ένα επαγγελματικό eshop σε 7 βήματα

Αν σκέφτεστε να δημιουργήσετε ένα επαγγελματικό eshop, δηλαδή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για την επιχείρησή σας, τότε είστε στο σωστό μέρος. Στο σημερινό άρθρο, θα σας παρουσιάσουμε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να δημιουργήσετε ένα επαγγελματικό eshop. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Το ecommerce είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς του επιχειρηματικού κόσμου. Με την αύξηση της χρήσης του διαδικτύου, οι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους online. Γι’ αυτό και η κατάλληλη στιγμή να κάνετε το ψηφιακό βήμα και να δημιουργήσετε ένα επαγγελματικό eshop είναι τώρα!

Κι αν δεν σας αρκούν οι τάσεις τις αγοράς που μετακινούνται διαρκώς στις ηλεκτρονικές αγορές, τότε σκεφτείτε πως ένα επαγγελματικό eshop μπορεί να βελτιώσει και την αναγνωρισιμότητα σας έναντι του ανταγωνισμού, αλλά και να εκτοξεύσει τα κέρδη της επιχείρησής σας.

Μέσα από την εμπειρία μας στην κατασκευή eshop, θέλουμε να σας δώσουμε μία ολοκληρωμένη εικόνα για το πώς θα μπορούσατε να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα. Ας δούμε λοιπόν έναν οδηγό για το πώς να δημιουργήσετε ένα επαγγελματικό eshop σε 7 βήματα:

Πριν ξεκινήσουμε με την ίδια την κατασκευή eshop, το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός επαγγελματικού eshop είναι η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας ecommerce. Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες ecommerce στην αγορά, όπως το WooCommerce, το Shopify και το Magento, και καθεμία έχει τα δικά της πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Επιλέξτε μια πλατφόρμα που να ταιριάζει στις ανάγκες σας και που θα μπορεί να σας παρέχει όλα τα εργαλεία που χρειάζεστε για να δημιουργήσετε ένα επαγγελματικό eshop.

Μερικές από τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες ecommerce είναι:

  • WooCommerce: Ένα πρόσθετο ecommerce για το WordPress που παρέχει μια ελεύθερη και ανοιχτού κώδικα επιλογή.
  • Magento: Μια πλατφόρμα ecommerce ανοιχτού κώδικα που προσφέρει πολλές λειτουργίες και επιλογές εξατομίκευσης.
  • Shopify: Μια εύχρηστη και πλήρως φιλοξενούμενη πλατφόρμα ecommerce που προσφέρει πολλές επιλογές πακέτων και επεκτάσεων.
  • BigCommerce: Μια πλατφόρμα ecommerce που προσφέρει εκτεταμένες επιλογές δυνατοτήτων που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες κάθε επιχείρησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιλογή μιας πλατφόρμας ecommerce θα επηρεάσει σημαντικά το κόστος και τις δυνατότητες του eshop σας. Επομένως, θα πρέπει να σκεφτείτε προσεκτικά τί θα επιλέξετε, συνυπολογίζοντας το κόστος και τα οφέλη της λειτουργικότητας.

Το επόμενο βήμα είναι να επιλέξετε ένα domain name και ένα web hosting. Το domain name είναι η διεύθυνση του eshop σας στο διαδίκτυο, ενώ το web hosting είναι ο χώρος στον οποίο θα φιλοξενηθεί το eshop σας.

Η επιλογή του κατάλληλου domain name είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του eshop σας. Πρέπει να βρείτε ένα όνομα που θα είναι εύκολο να θυμάται ο κόσμος και θα περιγράφει το είδος των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προσφέρετε. Επίσης, πρέπει να είστε προσεκτικοί με τη χρήση των ειδικών χαρακτήρων ή αριθμών στο domain name, καθώς αυτά μπορούν να δυσκολέψουν τους χρήστες.

Η επιλογή του κατάλληλου web hosting είναι εξίσου σημαντική με την επιλογή του domain name. Πρέπει να βρείτε έναν πάροχο που θα παρέχει γρήγορη φόρτωση των σελίδων και ασφαλές περιβάλλον, καθώς η αργή φόρτωση των σελίδων μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία των χρηστών και να μειώσει τον αριθμό των πελατών σας, ενώ η ασφάλεια είναι κρίσιμη για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πελατών του eshop σας.

Αφού επιλέξετε την κατάλληλη πλατφόρμα ecommerce, το domain name και το web hosting, είναι σημαντικό να καθορίσετε τη δομή και το design του eshop. Πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή ότι το design του eshop παίζει καθοριστικό ρόλο στις πωλήσεις. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αποφασίσετε πόσες κατηγορίες προϊόντων θα έχετε, ποια θα είναι τα στοιχεία του μενού, ποιες θα είναι οι σελίδες πληροφοριών που θα περιέχει το eshop και ποια θα είναι η δομή του καλαθιού αγορών. Θα πρέπει να επιλέξετε έναν σχεδιασμό που θα ταιριάζει στο branding της επιχείρησής σας και να δημιουργήσετε μια δομή που θα είναι εύχρηστη και κατανοητή για τους καταναλωτές.

  • Δομή eshop και εμπειρία χρήσης
    Η κατηγοριοποίηση των σελίδων πληροφοριών και των προϊόντων σας είναι ένας σημαντικός παράγοντας για να βελτιώσετε την εμπειρία χρήστη που προσφέρει το eshop σας. Είναι σημαντικό να καθορίσετε τον αριθμό και το είδος των κατηγοριών προϊόντων που θα έχετε, καθώς και να διασφαλίσετε ότι θα είναι εύκολο να βρουν οι πελάτες σας τα προϊόντα που ψάχνουν. Αποφύγετε τη δημιουργία πάρα πολλών κατηγοριών προϊόντων και κατανοήστε τις ανάγκες των πελατών σας.
  • Eshop design και branding
    Όταν κατασκευάζετε ένα επαγγελματικό eshop, είναι σημαντικό να επιλέξετε έναν σχεδιασμό που ταιριάζει στο branding της επιχείρησής σας. Αυτό σημαίνει ότι ο σχεδιασμός του eshop πρέπει να αντανακλά τη φιλοσοφία, τα χρώματα και το στυλ της επιχείρησής σας. Με αυτό τον τρόπο, οι πελάτες σας θα αναγνωρίζουν αμέσως το eshop σας και θα έχουν μια θετική εμπειρία από τις ηλεκτρονικές αγορές τους.

Προτού ανεβάσετε τα προϊόντα σας στο επαγγελματικό eshop σας, πρέπει να δημιουργήσετε τις σελίδες πληροφοριών. Αυτές οι σελίδες είναι σημαντικές για τους πελάτες σας, καθώς περιλαμβάνουν πληροφορίες για την εταιρεία σας, τους όρους χρήσης, τις πληρωμές και τις αποστολές, και την επικοινωνία. Καλό θα ήταν να έχετε τουλάχιστον τις παρακάτω σελίδες:

  • Σχετικά με εμάς
  • Όροι χρήσης
  • Αποστολές και πληρωμές
  • Επικοινωνία

Σειρά έχει η δημιουργία των κατηγοριών και των προϊόντων σας στο επαγγελματικό eshop. Θα πρέπει να οργανώσετε τα προϊόντα σας σε κατηγορίες για να είναι εύκολα προσβάσιμα από τους καταναλωτές. Πρέπει επίσης να φροντίσετε για την περιγραφή και την εικόνα των προϊόντων, ώστε οι καταναλωτές να έχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να κάνουν τις ηλεκτρονικές αγορές τους. Κατά την προσθήκη των προϊόντων, βεβαιωθείτε ότι έχετε τις ακόλουθες πληροφορίες:

  • Όνομα προϊόντος
  • Περιγραφή
  • Κατηγορία
  • Παραλλαγές προϊόντος
  • Τιμή
  • Εικόνες

Για να είναι επιτυχημένο το επαγγελματικό eshop σας και για να ολοκληρώσει ο επισκέπτης τις ηλεκτρονικές αγορές του στο επαγγελματικό eshop σας, θα πρέπει του προσφέρετε τον τρόπο πληρωμής που θα τον βόλευε καλύτερα, τον τρόπο αποστολής που θα ταίριαζε στις ανάγκες του, αλλά και ένα περιβάλλον συναλλαγών που θα αποπνέει ασφάλεια και αξιοπιστία.

Ένα επαγγελματικό eshop πρέπει να έχει διαθέσιμες πολλές επιλογές τρόπων πληρωμής για τους καταναλωτές. Μερικοί από τους δημοφιλείς τρόπους πληρωμής είναι η πιστωτική κάρτα, το PayPal, το Apple Wallet, το Google Wallet και η αντικαταβολή. Ως προς την αποστολή, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια εταιρεία courier ή έστω κάποια ταχυδρομική υπηρεσία.

Σε ένα επαγγελματικό eshop η σωστή αλληλεπίδραση με τον επισκέπτη οδηγεί σε καλύτερη εμπειρία χρήστη, και η καλύτερη εμπειρία χρήστη είναι σημαντική για την ολοκλήρωση των αγορών. Στο βήμα αυτό θα πρέπει να φροντίσετε για την ενσωμάτωση έξυπνων εφαρμογών στο eshop σας.

Οι έξυπνες εφαρμογές έχουν ως στόχο να δημιουργήσουν το πλαίσιο μίας προσωποποιημένης εξυπηρέτησης κάθε επισκέπτη. Με την ενσωμάτωση έξυπνου αλγορίθμου, το eshop μπορεί να προτείνει προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις του κάθε πελάτη.

Άλλη μία εξαιρετική πρόταση είναι και η ενσωμάτωση ενός συστήματος επιβράβευσης πελατών. Το σύστημα επιβράβευσης μπορεί να ενθαρρύνει την επανάληψη αγορών και την προώθηση του eshop στους φίλους και την οικογένεια τους. Για παράδειγμα, μπορείτε να προσφέρετε έκπτωση στην επόμενη αγορά ή δωρεάν αποστολή.

Ακόμη, ένα σύστημα σύγκρισης προϊόντων μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες του eshop σας να κάνουν μια συνειδητή αγορά και να επιλέξουν το καλύτερο προϊόν σύμφωνα με τις ανάγκες και τον προϋπολογισμό τους.

Τέλος, ακόμη και η ίδια η σελίδα του καλαθιού αγορών θα πρέπει να είναι «έξυπνη» με τέτοιον τρόπο που θα την κάνει εύχρηστη και κατανοητή από τους καταναλωτές. Θα πρέπει να περιέχει όλα τα προϊόντα που έχουν προστεθεί στο καλάθι αγορών, καθώς και το συνολικό κόστος της ηλεκτρονικής αγοράς, με κάθε λεπτομέρεια, αλλά και με τη δυνατότητα επιλογής όλων των πρόσθετων υπηρεσιών που προσφέρετε μέσω του eshop σας.

Για να προωθήσετε το επαγγελματικό eshop σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορες τακτικές προώθησης, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών δικτύων και του Google AdWords.

Αρχικά, μπορείτε να δημιουργήσετε λογαριασμούς στα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook και το Instagram, και να αναρτήσετε φωτογραφίες και περιγραφές των προϊόντων σας. Μπορείτε επίσης να προωθήσετε τα προϊόντα σας στους ακόλουθούς σας μέσω διαφημίσεων και διαγωνισμών.

Επιπλέον, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google AdWords για να προβάλετε το eshop σας στον στόχο σας κοινό. Μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημίσεις σε λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με τα προϊόντα σας, έτσι ώστε οι χρήστες να βρίσκουν το eshop σας όταν κάνουν αναζήτηση στο Google.

Συνολικά, η προώθηση του επαγγελματικού eshop σας απαιτεί στρατηγική και συνέπεια, αλλά και στοχεμεύνο content που θα κάνει τη διαφορά και θα μαγνητίσει τα βλέμματα του κοινού στο οποίο στοχεύει το ηλεκτρονικό κατάστημά σας.

Η κατασκευή επαγγελματικού eshop μπορεί να φανεί εξαιρετικά ωφέλιμη για την επιχείρησή σας, καθώς μπορεί να σας βοηθήσει να μεγιστοποιήσετε την αναγνωρισιμότητα σας, να διευρύνετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα επαγγελματικό eshop, επενδύοντας χρόνο, υπομονή και αρκετές προσπάθειες για το τέλειο αποτέλεσμα. Ή απλώς, μπορείτε να εμπιστευθείτε τους ειδικούς στη σχεδίαση και κατασκευή eshop.

Και αφού φτάσατε ως εδώ στον Οδηγό για τη δημιουργία επαγγελματικού eshop, θέλουμε να σας δώσουμε μερικές απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις που συναντούμε από πελάτες και ενδιαφερόμενους που μας εμπιστεύονται για να κατασκευάσουμε το δικό τους επαγγελματικό eshop:

Πόσο κοστίζει να δημιουργήσω ένα επαγγελματικό eshop;

Το κόστος της σχεδίασης και κατασκευής eshop μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τις απαιτήσεις σας. Αν το κάνετε μόνοι σας, σίγουρα θα σας κοστίσει αρκετά σε χρόνο. Εκτός του χρόνου, υπάρχουν δωρεάν πλατφόρμες eshop όπως το WooCommerce του WordPress, αλλά επίσης και πιο προηγμένες επαγγελματικές λύσεις που μπορούν να κοστίσουν ακόμα και χιλιάδες ευρώ.

Αν εμπιστευθείτε τους ειδικούς, για ένας επιτυχημένο αποτέλεσμα ενός αποδοτικού επαγγελματικού eshop, θα πρέπει να υπολογίσουμε 3 βασικούς παράγοντες: Το μέγεθος, το περιεχόμενο και τις παραδοτέες εφαρμογές που θα πρέπει να ενσωματωθούν.

Τόσο εμείς, ως Creative Agency, όσο και οι δυνατότητες που μας προσφέρουν οι προνομιακές συνεργασίες μας με καταξιωμένους και εξειδικευμένους συνεργάτες για κάθε ανάγκη του δικού σας eshop, μας επιτρέπουν να βρούμε την web design & development λύση που ταιριάζει στα μέτρα, στις ανάγκες και στο budget σας. Το μόνο που θα πρέπει να κάνετε είναι να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Πώς μπορώ να διαφημίσω το επαγγελματικό eshop μου;

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κοινωνικά μέσα, όπως το Facebook και το Instagram, για να προωθήσετε το eshop σας στο κοινό σας. Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google AdWords για να προβάλετε το eshop σας στο κοινό στόχευσης της δικής σας αγοράς.

Πώς μπορώ να διασφαλίσω την ασφάλεια του eshop μου;

Μπορείτε να διασφαλίσετε την ασφάλεια του eshop σας χρησιμοποιώντας πιστοποιητικά SSL για την κρυπτογράφηση των πληροφοριών των πελατών σας, καινούργια και ενημερωμένα λογισμικά ασφαλείας και συχνές ενημερώσεις του λογισμικού που χρησιμοποιείτε.

Το κοινό στόχευσης παίζει ρόλο στη σχεδίαση του επαγγελματικού eshop;

Ασφαλώς! Το design για την κατασκευή επαγγελματικού eshop καθορίζεται σε σημαντικό βαθμό από το κοινό στόχευσης. Το ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να «μιλάει τη γλώσσα» του πελάτη και να του προσφέρει εξειδικευμένες λύσεις. Ακόμη υπάρχουν διαφορές στη σχεδίαση ενός eshop λιανικής και ενός eshop χονδρικής.

Πώς μπορώ να διαχειριστώ τις παραγγελίες μου στο επαγγελματικό eshop;

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφορα εργαλεία διαχείρισης παραγγελιών, αντίστοιχα με την ecommerce πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε. Έτσι θα μπορείτε να διεκπεραιώνετε τις παραγγελίες σας, να επεξεργάζεστε τις πληροφορίες των πελατών και να παρακολουθείτε την πορεία των αποστολών σας.

Πώς μπορώ να βελτιώσω το SEO του eshop μου;

Μπορείτε να βελτιώσετε το SEO του eshop σας με τη χρήση κατάλληλων λέξεων-κλειδιά στις περιγραφές των προϊόντων, τον βελτιστοποιημένο κώδικα και την καλή δομή του eshop σας. Επίσης, μπορείτε να δημιουργήσετε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας για το eshop.