Σχεδιασμός λογοτύπου: Πώς να επιλέξεις το κατάλληλο design agency;
Ο Σχεδιασμός λογοτύπου είναι αυτό που χρειάζεσαι για να επικοινωνήσεις με μία ματιά την εταιρική ταυτότητά σου. Λέει τα πάντα για την εταιρεία σου, τη φιλοσοφία της, τα χαρακτηριστικά της. Αλλά για να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή, όσο πιο απλά γίνεται, λύνοντας μία μεγάλη παρεξήγηση που μπερδεύει πολλούς: Ο λογότυπος, το logo της εταιρείας σου, είναι ένα σύμβολο που επικοινωνεί οπτικά την εταιρική ταυτότητα, αλλά δεν είναι η ίδια σου η εταιρική ταυτότητα.
Πάρε παράδειγμα: Για να επικυρώσεις ότι το περιεχόμενο ενός εγγράφου είναι δικό σου, ή έστω ότι σε εκφράζει, δεν επισυνάπτεις φωτοτυπία της ταυτότητάς σου· βάζεις την υπογραφή σου. Ακριβώς έτσι λειτουργεί και ο λογότυπος. Κάποιες υπογραφές όμως έχουν και μια άλλη αξία. Κάπου έχεις εκείνο το αυτόγραφο από την εφηβική σου ηλικία, που στήθηκες ώρες στην ουρά με κομμένα γόνατα από τον ενθουσιασμό για να το αποκτήσεις. Αυτή η υπογραφή του αγαπημένου σου καλλιτέχνη περιγράφει τη σύνδεση του λογοτύπου με το brand.
Τί είναι ο λογότυπος και ποιός ο στόχος της σχεδίασης λογοτύπου;
- Ο λογότυπος, ή έστω logo, αποτελείται συνήθως από εικόνα, τυπογραφία ή σχήμα (ή και τον συνδυασμό τους), και έχει έναν και μόνο στόχο με 3 βήματα:
- Βήμα πρώτο: Να προσελκύσει οπτικά το κοινό στόχευσης της επιχείρησής σου.
- Βήμα δεύτερο: Να επικοινωνήσει μέσα από την εικόνα του τα χαρακτηριστικά (αξίες, φιλοσοφία, ταυτότητα, προϊόντα, υπηρεσίες) της εταιρείας σου.
- Βήμα τρίτο: Να δημιουργήσει το πλαίσιο επικοινωνίας του brand· δηλαδή, να κάνει αυτό το «κλικ» σε όποιον το βλέπει, ώστε να τον συνδέει με την εταιρεία σου, με τα συναισθήματα που νοιώθει για αυτή και με την επιθυμία να επιλέξει και πάλι τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σου.
Το 65% των πελατών αποκτούν συναισθηματική σύνδεση με μία εταιρεία ή ένα brand.
Ο σχεδιασμός λογοτύπου δημιουργεί το εικαστικό περιεχόμενο μίας μοναδικής εικόνας, που περιλαμβάνει όλα τα επικοινωνιακά συστατικά και πρεσβεύει όλα τα χαρακτηριστικά της ταυτότητας της εταιρείας σου. Δηλαδή, δημιουργεί ένα «σύμβολο» που την αντιπροσωπεύει. Έτσι, με μία ματιά, συνδέει την εταιρική σου ταυτότητα με το κοινό στόχευσης, το οποίο αποτελείται από τους εν δυνάμει, αλλά και τους ενεργούς πελάτες σου. Ο λογότυπος, λοιπόν, δεν είναι η εταιρική ταυτότητά σου, αλλά ένα οπτικό εργαλείο επικοινωνίας της.
Ποιός θα σχεδιάσει τον λογότυπό σου;
Όσο κι αν μας βοηθάει το παράδειγμα της υπογραφής, ο σχεδιασμός λογοτύπου δεν λειτουργεί σαν το «Βάλε μια υπογραφή, να τελειώνουμε». Η δημιουργία της εικόνας που θα επικοινωνήσει την εταιρική ταυτότητα της επιχείρησής σου έχει πίσω της έναν ολόκληρο σχεδιασμό στρατηγικής.
Ο λογότυπός σου μπορεί να αποτελείται από εικόνα, όπως ένα σύμβολο, ένα σχήμα, μία μασκότ, ένα έμβλημα, ή από κείμενο, δηλαδή τυπογραφία (μονόγραμμα, δίγραμμα, λέξη). Θα πρέπει να είναι σχεδιασμένος σύμφωνα με τη φιλοσοφία, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και τα οπτικά στοιχεία της εταιρικής ταυτότητας και, τέλος, θα πρέπει να είναι αποτελεσματικός.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, ο λογότυπος σχεδιάζεται μαζί με την εταιρική ταυτότητα και την ακολουθεί σε κάθε διαδικασία ανανέωσής της. Επίσης, συνοδεύει και όλο το έντυπο ή ψηφιακό επικοινωνιακό υλικό σου, από τις επαγγελματικές κάρτες και τις ψηφιακές υπογραφές των email σου, μέχρι την πινακίδα ή την ιστοσελίδα σου.
Τυπικές εφαρμογές λογοτύπου:
- Ιστοσελίδα και eshop
Ο λογότυπος βρίσκεται σε κυρίαρχη οπτικά θέση για να επικοινωνεί την ταυτότητα. - Επαγγελματικές κάρτες
Ο λογότυπος κεντρίζει το βλέμμα και είναι αυτό που παρατηρεί πρώτο το 83% όσων κρατούν μια επαγγελματική κάρτα στα χέρια τους. - Υλικό Marketing και Εταιρικής Επικοινωνίας
Διαφημίσεις, έντυπα, επικοινωνιακό υλικό της εταιρείας· όλα φέρουν τον λογότυπο ως υπογραφή της εταιρικής ταυτότητας. - Προϊοντική συσκευασία
Ο λογότυπος δημιουργεί τη συναισθηματική σύνδεση του καταναλωτή μεταξύ brand, προϊόντος και εταιρείας.
Ως αποτέλεσμα, ο σχεδιασμός λογοτύπου της εταιρείας σου απαιτεί εμπειρία, γνώση και εξειδίκευση.
Τις περισσότερες φορές, όταν σχεδιάζουμε μία εταιρική ταυτότητα, τη συνοδεύουμε και από τα Brand Guidelines, δηλαδή ένα ολοκληρωμένο «εγχειρίδιο χρήσης» για την εφαρμογή της ταυτότητας. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζουμε ότι η επικοινωνία της, ακόμη και μέσα από την απλή εφαρμογή του λογοτύπου, θα γίνει με τον σωστό τρόπο και θα έχει συνοχή με όλα τα στοιχεία του brand.
Η συνοχή στα στοιχεία της εταιρικής ταυτότητας και στην επικοινωνία της με κάθε τρόπο, μπορεί να αυξήσει τα έσοδα μίας επιχείρησης κατά 23%.
Γι’ αυτό και ένα Creative Agency θα δημιουργήσει τον λογότυπό σου, ως αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής ταυτότητά σου, κατά τη διαδικασία του branding .
Πώς επιλέγω αυτόν που θα σχεδιάσει τον λογότυπο της εταιρείας μου;
Ας το σημειώσουμε και πάλι: Ο λογότυπος δεν είναι ποτέ μόνος του· είναι εργαλείο οπτικής επικοινωνίας της εταιρικής ταυτότητας. Το logo λειτουργεί σαν την τελεία στο τέλος μια πρότασης. Ολοκληρώνει το νόημα.
«Ο Λογότυπος είναι σαν την τελεία στο τέλος μιας πρότασης. Δεν είναι η ίδια η πρόταση. […] Είναι εργαλείο ταυτοποίησης [της επικοινωνίας], και όχι η ίδια η επικοινωνία.» – Sagi Haviv, graphic designer
Πώς όμως θα επιλέξεις αυτόν που θα σχεδιάσει αυτό το εργαλείο επικοινωνίας της εταιρικής ταυτότητάς σου; Ο σχεδιασμός του λογοτύπου σου, ως μέρος της εταιρικής ταυτότητας είναι μια σύνθετη υπηρεσία και μία σημαντική επένδυση, γι’ αυτό και υπάρχουν κάποια βήματα που θα πρέπει να κάνεις πριν επιλέξεις αυτόν στον οποίο θα αναθέσεις αυτό το project:
- Ποιός είναι ο στόχος σου από τον σχεδιασμό λογοτύπου;
Αν μιλάμε απλά για τον σχεδιασμό μιας όμορφης εικόνας ως λογότυπο, τότε κάτι πάει λάθος από την αρχή. Άλλωστε το «όμορφο» είναι καθαρά υποκειμενικό. Αντίθετα, το αποτελεσματικό είναι αντικειμενικό. - Ποιό είναι το διαθέσιμο budget σου για τον σχεδιασμό λογοτύπου;
- Είναι σίγουρα η αρχή, και δεν μπορούμε να μιλάμε για ποσά με μεγάλη ακρίβεια. Ο σχεδιασμός λογοτύπου όμως λειτουργεί όπως ακριβώς θα λειτουργούσε κάθε σου επένδυση.
- Ποιός ο χρόνος υλοποίησης του σχεδιασμού λογοτύπου;
Αν θέλεις να είναι έτοιμο μέχρι το καλοκαίρι, τότε μην περιμένεις να φτάσει Μάιος. Ο σχεδιασμός λογοτύπου είναι μέρος μιας μεγαλύτερης δημιουργικής διαδικασία, η οποία ξεκινάει από την εκτεταμένη έρευνα των χαρακτηριστικών της εταιρείας σου, του κοινού στόχευσης και του ανταγωνισμού. - Κάνε την έρευνά σου για το κατάλληλο creativeagency!
Δεν χρειάζεται κόπος για την έρευνα αυτή, γιατί τα πράγματα είναι πολύ απλά. Κάθε creative agency έχει διαθέσιμο το portfolio με τα project σχεδιασμού εταιρικής ταυτότητας. Ρίξε μια ματιά! - Η επικοινωνία κρίνει τα πάντα!
Ο σχεδιασμός λογοτύπου είναι σχεδιασμός επικοινωνίας. Αν καταφέρνει ένα creative agency να δημιουργήσει «χημεία» μαζί σου, κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας σας, τότε αυτό είναι ένα πολύ καλό σημάδι, τόσο για τη συνεργασία σας, όσο και για το αποτέλεσμα.
Δοκίμασε την επικοινωνία μαζί μας για τον σχεδιασμό του λογοτύπου και της δικής σου εταιρικής ταυτότητας.