Εταιρική ταυτότητα: Τί περιλαμβάνει και γιατί είναι σημαντική για την εταιρεία σου;
Ακούς συνέχεια για την Εταιρική Ταυτότητα και το Branding. Γνωρίζεις ότι όλες οι εταιρείες τα έχουν και τα χρειάζονται. Από την πρώτη στιγμή της επιχειρηματικής σου δραστηριότητας έχεις την ανάγκη να συστηθείς στο κοινό σου με τον σωστό τρόπο, να κάνεις εντύπωση, να προσελκύσεις πελάτες και να «χτίσεις» το όνομά σου γύρω από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου. Για όλα αυτά χρειάζεσαι μία Εταιρική Ταυτότητα, που θα δημιουργηθεί μέσα από εξειδικευμένο Branding, για αντιπροσωπεύει τις αξίες και τα χαρακτηριστικά της εταιρείας σου, να μιλάει με τη φωνή της και να διαμορφώνει τις βάσεις που θα κερδίσουν το κοινό, έναντι του ανταγωνισμού σου.
Το 88% του κοινού θεωρεί πλέον την αυθεντικότητα και την πρωτοτυπία σε μία εταιρική ταυτότητα ως σημαντικό κριτήριο για την επιλογή μίας εταιρείας. (Stackla, Post-pandemic Shifts in Consumer Shopping Habits, 2022)
Τί είναι όμως η Εταιρική Ταυτότητα και τί σημαίνει η διαδικασία του Branding για την επιχείρησή σου; Ας ξεχωρίσουμε τη σημασία τους:
Branding
Branding είναι όλες οι ενέργειες που πραγματοποιεί μία εταιρεία για να δημιουργήσει την επιθυμητή εικόνα της στο κοινό. Είναι μία διαδικασία κατά την οποία η επικοινωνιακή στρατηγική και η δημιουργικότητα μετατρέπουν τη φιλοσοφία σε υλικό επικοινωνίας. Έτσι μέσα από το Branding προκύπτει και η δημιουργία ενός πλήρως εξατομικευμένου Brand Identity, δηλαδή της Εταιρικής Ταυτότητας.
Εταιρική Ταυτότητα
Η Εταιρική Ταυτότητα είναι το σύνολο των χαρακτηριστικών που εκφράζουν την εταιρεία σου και αποτελούν τον τρόπο με τον οποίο συστήνεσαι στο κοινό σου -πελάτες, συνεργάτες, αγορά. Είναι η βάση του υλικού της οπτικής επικοινωνίας που θα ενσωματωθεί σε όλες τις εταιρικές και επικοινωνιακές εφαρμογές σου.
To Brand είναι θέμα αντίληψης και, με τον καιρό, η αντίληψη θα συναντήσει την πραγματικότητα. –Elon Musk
Και το Brand; Το Brand δεν είναι το όνομά σου, ή το όνομα των προϊόντων σου. Είναι το αποτέλεσμα που δημιουργεί η επικοινωνία και η εφαρμογή της Εταιρικής Ταυτότητας στα μάτια του κοινού. Είναι όλο εκείνο το συναισθηματικό πλαίσιο το οποίο δημιουργείται κάθε φορά που ακούν, ή και μόνο σκέφτονται, το όνομα της εταιρείας σου, συναντούν την εταιρική ταυτότητά σου και τα προϊόντα σου, βλέπουν μία διαφήμισή σου ή τη δραστηριότητα της εταιρείας σου στα κοινωνικά δίκτυα, και απολαμβάνουν τις υπηρεσίες που τους προσφέρεις.
Τί περιλαμβάνει μία Εταιρική Ταυτότητα;
Αν νόμιζες ότι ο λογότυπος μίας επιχείρησης είναι και η εταιρική ταυτότητά της, δεν χρειάζεται να αισθάνεσαι άβολα. Αυτή είναι η μεγαλύτερη παρεξήγηση που συμβαίνει στον χώρο του Branding. Μπορείς όμως πάντα να διαβάσεις περισσότερα για το τί είναι ο λογότυπος.
Η Εταιρική Ταυτότητα μίας επιχείρησης περιλαμβάνει και τον λογότυπο, ως ένα μέσο επικοινωνίας της. Στην πραγματικότητα όμως περιλαμβάνει μία δωδεκάδα από συστατικά που συνθέτουν και επικοινωνούν τη φιλοσοφία της επιχείρησής σου:
- Brand Story
- Brand Values
- Brand Character
- Brand Voice
- Branding Manual
- Όνομα & Λογότυπος
- Tagline
- Χρωματικός Κώδικας
- Τυπογραφία
- Εικονίδια
- Οπτικά μέσα & Φωτογραφία
- Κείμενα
Από τα παραπάνω στοιχεία που συνθέτουν την Εταιρική Ταυτότητα, μπορείς εύκολα να δεις πως πρόκειται για μία σύνθετη διαδικασία που απασχολεί ένα ευρύ σύνολο εξειδικευμένων δημιουργών στους τομείς της Έρευνας, της Στρατηγικής, της Σχεδίασης και της Συγγραφής Κειμένων.
Εταιρική Ταυτότητα: Από την Έρευνα στη Στρατηγική
Πριν ξεκινήσουμε με τη σχεδίαση της Εταιρικής Ταυτότητας, αλλά και πριν από όλη τη διαδικασία του Branding, το πρώτο βήμα για κάθε Creative Agency και Branding Specialist είναι να …γνωρίσει αυτό για το οποίο θα δημιουργήσει το Brand Identity. Προφανώς!
Το βήμα από περιλαμβάνει μία ολοκληρωμένη διαδικασία Discovery, δηλαδή της «ανακάλυψης» όλων των στοιχείων που αποτελούν τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της εταιρείας που χρειάζεται την υπηρεσία του Branding.
Μέσα από την έρευνα των χαρακτηριστικών, των αναγκών και των ποιοτικών δεδομένων της αγοράς στην οποία απευθύνεται η εταιρεία, αλλά και του ανταγωνισμού, καθορίζονται οι παράμετροι που θα οδηγήσουν στη στρατηγική του Branding. Έτσι, ένα ολοκληρωμένο σύνολο πληροφοριών και μία πλήρως εξατομικευμένη στρατηγική θα οδηγήσουν σε:
- Καταγραφή στόχων.
- Καθορισμό της στρατηγικής προσέγγισης του Branding.
- Απόλυτο έλεγχο σχεδιασμού, προγραμματισμού και κοστολόγησης εταιρικής ταυτότητας.
- Μία ομάδα που κατανοεί πλήρως τις ανάγκες του Branding project.
Από τον Σχεδιασμό της Στρατηγική στη Σχεδίαση της Εταιρικής Ταυτότητας
Σε αυτό το σημείο περνάμε από τον Σχεδιασμό της Εταιρικής Ταυτότητας στη Σχεδίαση της Εταιρικής Ταυτότητας. Μία μικρή αλλαγή στη λέξη μάς μεταφέρει από τη στρατηγική στη δημιουργικότητα. Αλλά για να σχεδιάσουμε την Εταιρική Ταυτότητα θα πρέπει πρώτα να χτίσουμε την ιστορία της (Brand Story) που θα μιλάει για τις αξίες της (Brand Values) σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της (Brand Character) και πάντα με τη δική της χαρακτηριστική φωνή (Brand Voice).
Από το Story της Εταιρικής Ταυτότητας περνάμε στη σχεδίαση του εικαστικού μέρους, το οποίο δίνει μορφή στην οπτική επικοινωνία του Brand Identity: Όνομα & Λογότυπος, η φράση που τη συνοδεύει και τη χαρακτηρίζει (Tagline), ο Χρωματικός Κώδικας, η Γραμματοσειρά (Τυπογραφία) και τα Εικονίδια που θα εκφράζουν τη μοναδικότητα, αλλά και όλα τα Οπτικά μέσα, όπως η επαγγελματική Φωτογραφία περιλαμβάνονται σε αυτό το στάδιο.
Το τελευταίο συστατικό στη σύνδεση της Στρατηγικής Branding με τη Σχεδίαση Εταιρικής Ταυτότητας έρχονται να το προσθέσουν τα Κείμενα. Το Copywriting του πρωτότυπου, επικοινωνιακού περιεχομένου έρχεται να διηγηθεί σε βάθος την ιστορία της Εταιρικής Ταυτότητας και να επικοινωνήσει ποιοτικά και στοχευμένα το περιεχόμενο της.
Γιατί είναι σημαντική η Εταιρική Ταυτότητα για την εταιρεία σου;
Η Εταιρική Ταυτότητα, τόσο με B2B όσο και με B2C προσανατολισμό, πέρα από την προφανή χρήση της, παίζει καθοριστικό ρόλο και στην ποιότητα του status της εταιρείας. Το Branding θα επεκτείνει τα στοιχεία της και στην ταυτότητα της αισθητικής του χώρου, αλλά και στη λειτουργία της εταιρείας. Το τελευταίο είναι το λεγόμενο Εσωτερικό Branding και εφαρμόζεται σε βάθος, εντός της εταιρείας, διαμορφώνοντας, τελικά, την εμπειρία εξυπηρέτησης και επικοινωνίας που απολαμβάνουν οι πελάτες.
Παράλληλα, τα οπτικά μέσα που δημιουργούνται για την Εταιρική Ταυτότητα, ενσωματώνεται σε όλες τις επικοινωνιακές εφαρμογές: Έντυπα, Συσκευασίες, Υλικό Marketing. Η σημασία όλων αυτών είναι ότι, ως τελική εικόνα, χτίζουν σταθερά και την πολύτιμη εμπιστοσύνη του κοινού.
Το 46% των πελατών θα πλήρωναν περισσότερο για ένα brand που τους εμπνέει εμπιστοσύνη. (Salsify, 2022)
Για όλα αυτά όμως, μαζί με την Εταιρική Ταυτότητα, έρχεται και το Branding Manual: Ένα εγχειρίδιο χρήσης για τη σωστή εφαρμογή κάθε στοιχείου της, ώστε να εξασφαλίζεται πάντοτε η σωστή επικοινωνία, με συνοχή, ποιότητα και αποτελεσματικότητα.
Αυτή ακριβώς η συνοχή, η ποιότητα και η εμπιστοσύνη που δημιουργεί μία σωστά και αποτελεσματικά σχεδιασμένη Εταιρική Ταυτότητα, μπορεί να κάνει τη διαφορά και να κερδίσει την προτίμηση του κοινού.
Τέλος, Αυτό που θα πρέπει να θυμάσαι είναι πως και η εταιρική ταυτότητα χρειάζεται την ανανέωσή της ανά διαστήματα. Το Rebranding είναι το εργαλείο με το οποίο ενισχύουμε τα ποιοτικά επικοινωνιακά χαρακτηριστικά, ανανεώνουμε την οπτική και προσαρμόζουμε τα δεδομένα της εταιρικής ταυτότητας στο σήμερα. Αν ήρθε η ώρα να δημιουργήσεις ή να ανανεώσεις τη δική σου εταιρική ταυτότητα, μπορούμε να μιλήσουμε άμεσα, πάνω στα δικά σου δεδομένα.