Lakidis – Σχεδίαση eShop
H κατασκευή eshop ξεκινάει πολύ νωρίτερα από τη σχεδίαση και την ανάπτυξη του ίδιου του ηλεκτρονικού καταστήματος. Κι αυτό γιατί το project της δημιουργίας ξεκινάει ήδη από τον καθορισμό των παραμέτρων, σύμφωνα με τις ανάγκες του eCommerce website και την έρευνα στα δεδομένα του Marketing, τόσο ως προς τον καθορισμό των ποιοτικών χαρακτηριστικών στόχευσης στο κοινό, όσο και εκείνων του διαδικτυακού και φυσικού ανταγωνισμού απέναντι στο eshop του πελάτη.
Το νέο eshop της εταιρείας κατασκευής και εμπορίου μηχανημάτων επεξεργασίας τροφίμων Lakidis S.A., έρχεται να συμπληρώσει τη διαδικτυακή παρουσία της βιομηχανίας. Μετά την κατασκευή της εταιρικής ιστοσελίδας από την Artware, το νέο web design & development project που μας ανατέθηκε από τον πελάτη, ήταν η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος για την αμεσότερη διαδικτυακή εξυπηρέτηση του εγχώριου και διεθνούς αγοραστικού κοινού, με την διαδικτυακή πώληση εξοπλισμού επεξεργασίας τροφίμων, αναλώσιμων και ανταλλακτικών.
Eshop με κατηγοριοποίηση και φίλτρα περιεχομένου
Για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο περιλαμβάνει ένα σύνολο εκατοντάδων προϊόντων, είναι προφανές πως θα πρέπει να εφαρμοστεί μία έξυπνη κατηγοριοποίηση προϊόντων και η αντίστοιχη δυνατότητα πολλαπλών φίλτρων, ώστε να είναι απλό για τον επισκέπτη του eshop να εντοπίζει με ταχύτητα και ευκολία το προϊόν που αντιστοιχεί στις δικές του ανάγκες.
Για τον λόγο αυτόν, τα προϊόντα του ηλεκτρονικού καταστήματος κατηγοριοποιήθηκαν τόσο ως προς τον τύπο τους (μηχανήματα εξοπλισμού – ανταλλακτικά / αναλώσιμα – βοηθητικός εξοπλισμός), όσο και ως προς τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας τους (20+ διαφορετικοί τύποι επεξεργασίας), αλλά, επιπλέον, και ως προς την αντίστοιχη βιομηχανία που εξυπηρετούν (12 διαφορετικοί τύποι βιομηχανιών επεξεργασίας τροφίμων). Σε αυτό βοηθούν τόσο το mega-menu του eshop, όσο και τα πολλαπλά φίλτρα εντός κάθε προϊοντικής κατηγορίας του ηλεκτρονικού καταστήματος, περιορίζοντας άμεσα τα εμφανιζόμενα προϊόντα σε αυτά του αποκλειστικού ενδιαφέροντος του επισκέπτη.
Quality content, SEO, Responsiveness, Management, UI/UX strategy
Για την κατασκευή του ηλεκτρονικού καταστήματος της βιομηχανίας Lakidis S.A., η δημιουργία του εικαστικού περιεχομένου, αλλά και του πρωτότυπου περιεχομένου της ιστοσελίδας, αποτέλεσαν βασικό στοιχείο, τόσο για τη λειτουργικότητα στην επικοινωνία της πληροφορίας, όσο και για την εφαρμογή της στρατηγικής του eCommerce Marketing. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO), όσο και βελτιστοποίηση του εξειδικευμένου περιεχομένου ως προς την ορολογία του κλάδου.
Για την ανάπτυξη του eshop, ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην εμπειρία που προσφέρει η πλοήγηση στον επισκέπτη, αλλά και η ευκολία παραγγελίας, τόσο για τον πελάτη, όσο και για τον διαχειριστή, με την παράλληλη ενσωμάτωση όλων των απαιτούμενων third party εφαρμογών συναλλαγών και διαχείρισης αποστολής.
Ένα eshop από την έρευνα έως το περιεχόμενο
Το πρώτο στάδιο της κατασκευής του ηλεκτρονικού καταστήματος ήταν η έρευνα των δεδομένων Marketing και ανταγωνισμού. Η ειδική κατηγορία των προϊόντων του eshop, το διεθνές κοινό στόχευσης, με ποικίλα χαρακτηριστικά, οι παράμετροι του υπαρκτού ανταγωνισμού και το εκτενές εύρος των κατηγοριών βιομηχανίας που εξυπηρετούν τα ίδια τα προϊόντα (ανταποκρινόμενα σε πλήθος διαφορετικών κατηγοριών τροφίμων), καθόρισαν το eCommerce Marketing πάνω στο οποίο δομήθηκε η στρατηγική επικοινωνίας του eshop.
Αντίστοιχα, οι ίδιες παράμετροι, αυτή τη φορά ως προς την πρακτικότητα του περιεχομένου, καθόρισαν τη σχεδίαση ενός σύνθετου και εκτενούς sitemap, πάνω στο οποίο βασίστηκε η σχεδίαση και η παραγωγή του πρωτότυπου και στενευμένου περιεχόμενου (εικαστικά και κείμενα) του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Ένα eshop, δεκάδες ανάγκες πελατών, εκατοντάδες εξειδικευμένα προϊόντα
Για τη σχεδίαση και την κατασκευή του eshop της βιομηχανίας Lakidis S.A., καθοριστικό ρόλο έπαιξε ο παράγοντας ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα περιλαμβάνει ένα εκτεταμένο πλήθος προϊόντων, τα οποία πρέπει να συνοδεύονται από την αντίστοιχη κατηγοριοποίηση εντός της σχεδίασης του eshop, αλλά και το αντίστοιχο ενεργό φιλτράρισμα που θα δημιουργηθεί μέσα από την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Το eshop μέσα από τη σχεδίαση
Για την υποστήριξη της κατασκευής ενός εξειδικευμένου και εκτενούς ηλεκτρονικού καταστήματος, τόσο ως προς το πλήθος των προϊόντων του, όσο και ως προς την έκταση της πληροφορίας, η σχεδίαση λειτουργεί εξίσου σημαντικό στο δίπολο αισθητικής και λειτουργικότητας.
Με βασικό άξονα την αισθητική και την ταυτότητα της εταιρικής ιστοσελίδας, η εικαστική ταυτότητα του ηλεκτρονικού καταστήματος ακολουθεί τον ίδιο κώδικα οπτικής πληροφορίας, δημιουργώντας την άμεση συνοχή του eshop τόσο με το website, όσο και με τo brand της εταιρείας.
Ως προς τη σχεδιαστική δομή του ηλεκτρονικού καταστήματος, ακολούθως, είναι ξεκάθαρη η σχεδιαστική διαφοροποίηση μεταξύ των προϊοντικών σελίδων και των σελίδων πληροφορίας. Με βελτιστοποιημένη δομή, για να εξυπηρετεί αντίστοιχα την ανάδειξη των χαρακτηριστικών των προϊόντων του eshop από τη μία, και από την άλλη, την εύκολη και άμεση προσπέλαση της πληροφορίας. Έτσι, δύο βασικές εκδοχές υποσελίδων, με πλήθος παραλλαγών, φιλοξενούν το σύνολο του περιεχομένου του eCommerce website.