SCROLL TO TOP
Εικόνα: Η σημασία της στην επικοινωνία
Εικόνα: Η σημασία της στην επικοινωνία

    Εικόνα: Η σημασία της στην επικοινωνία

    Μία από τις αγαπημένες μας φράσεις είναι η φράση – συμβουλή: «Δες ολόκληρη την εικόνα!», και αυτό όχι τυχαία. Είτε κυριολεκτικά, είτε μεταφορικά, μία εικόνα είναι η αποτύπωση ενός συνόλου πληροφοριών. Αρκεί όμως ένα βλέμμα για να πάρει κάποιος όλες τις πληροφορίες;

    Σαφώς και όχι. Υπάρχουν πολλά ζητήματα, τα οποία καθιστούν μια εικόνα σημαντική, και από την πλευρά του πομπού του μηνύματος, αλλά και από την πλευρά του δέκτη. Και αυτό γιατί, όσο απλή κι αν μοιάζει μία απεικόνιση, μέσα της λειτουργούν συγκεκριμένοι κώδικες. Από την πλευρά του δέκτη τα πράγματα είναι απολύτως υποκειμενικά. Μεταξύ άλλων, το γούστο, η ικανότητα αντίληψης και η κριτική σκέψη είναι σίγουρα παράμετροι που δεν μπορούν να θεωρηθούν δεδομένοι, ή έστω σταθερά υπολογίσιμοι. Μπορεί όμως κάτι να γίνει, ώστε να εξασφαλιστεί το επιθυμητό αποτέλεσμα;

    Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι άμεσα συνδεδεμένη με τους παράγοντες που συσχετίζονται με τον πομπό του μηνύματος. Η εικόνα που δημιουργεί ο πομπός θα πρέπει να περιλαμβάνει, και κυρίως να τονίζει, όλα εκείνα τα δεδομένα που θα πρέπει να γίνουν αντιληπτά με την πρώτη ματιά. Η ξεκάθαρη υπογράμμισή τους μέσα από την άμεση απεικόνιση, ή την έμμεση αναφορά, έχει σημασία. Δεν μπορεί, για παράδειγμα κάποιος να μιλά για θάλασσα και να στέλνει στον δέκτη την εικόνα ενός βουνού! Ο πομπός του μηνύματος θα πρέπει να είναι ξεκάθαρος. «Θέλω να σου δείξω το γαλάζιο χρώμα, και λίγο λευκό, και μια ιδέα από κίτρινο, και κυματισμούς -αρκετούς κυματισμούς. Μια στάλα από δροσιά, και κάτι από συναίσθημα χαλάρωσης!». Πώς όμως μπορεί να τα απεικονίσει όλα αυτά σωστά;

    Αν βάλει κάποιος όλα αυτά τα χρώματα πάνω σε μία εικόνα παραθύρου, τότε η θέα αλλάζει. Η πρώτη σκέψη είναι ο ουρανός και όχι η θάλασσα. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν τυχαίνει όλοι μας να ζούμε σε ένα γραφικό παραθαλάσσιο μέρος, όπου η πρώτη εικόνα με αυτά τα χρώματα, που αντικρίζουμε κάθε φορά που πλησιάζουμε ένα παράθυρο, να είναι η καταγάλανη θάλασσα, με ένα ελαφρύ κυματάκι και μια χρυσή αμμουδιά κάτω από τον ήλιο. Συνήθως, στην καλύτερη περίπτωση, είναι ο γαλάζιος ουρανός, με τα κυματιστά λευκά συννεφάκια και το κίτρινο του ήλιου. Μη διαμαρτύρεστε ότι η σκέψη αυτή είναι παιδική! Αναλογιστείτε απλά, αν δίνατε τώρα στον παλιό παιδικό σας εαυτό λίγο μπλε και λίγο κίτρινο, τί θα σκεφτόταν πρώτα να ζωγραφίσει στο λευκό χαρτί. Έτσι, σημασία έχει ο πομπός να δώσει ακόμη μία χρηστική πληροφορία, το δεδομένο του χώρου, κάποια αναφορά ίσως στο τοπίο. Με άλλα λόγια, να δώσει το δεδομένο των ιδιαίτερων, ή ειδοποιών χαρακτηριστικών.

    Είπαμε όμως πως η ιδέα δεν είναι και τόσο απλή. Ας πάμε στο σύνθετο κομμάτι, τη λειτουργία της. Όλοι γνωρίζουμε, ή έστω ερχόμαστε καθημερινά σε επαφή, ακόμη κι αν δεν το γνωρίζουμε, με το QR Code. Είναι ένα τετραγωνάκι (συνήθως πάνω σε προϊόντα, ή σε εφαρμογές), το οποίο απαρτίζεται από πολλά μικρότερα τετραγωνάκια και, μόλις σαρωθεί από κάποια οπτική συσκευή, μας δίνει όλες τις πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες στο συνολικό σχήμα της εικόνας του. Κάπως έτσι δουλεύει κι ο ανθρώπινος εγκέφαλος. Μόνο που ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχει στην υπηρεσία του και το κομμάτι του θυμικού, ή απλά του συναισθήματος.

    Μία εικόνα λοιπόν, δίνει στον δέκτη όχι μόνο τις πληροφορίες που κουβαλά το σχέδιο και τα χρώματά της, αλλά φέρνει μαζί της και όλα εκείνα τα συναισθήματα και τις σκέψεις που έχει ο κάθε δέκτης στη μνήμη του. Έτσι λοιπόν, όταν ένα δημιουργικό γραφείο ψηφιακού σχεδιασμού θέλει να δώσει στο κοινό την εικόνα της θάλασσας στην πιο επιτυχημένη και ολοκληρωμένη μετάδοση του μηνύματός της, δεν θα πρέπει απλά να του δείξει την εικόνα των συνθετικών υλικών της· θα πρέπει και να του θυμίσει την τελευταία φορά που πέρασε υπέροχα όταν βρέθηκε δίπλα, μέσα, ή πάνω στη θάλασσα. Ένα γραφικό ταβερνάκι, ή μια χρυσή αμμουδιά με στιγμές ξεγνοιασιάς, ένα δροσερό μακροβούτι, ή ένα ξεκούραστο ταξίδι πάνω στα κύματα. Όλη αυτή η διαδικασία υποστηρίζεται από κώδικες και τεχνικές που βρίσκουν εφαρμογή σε κάθε ζήτημα μάρκετινγκ και προώθησης με τη χρήση οπτικών μέσων.

    Στην Artware ξέρουμε το πώς και έχουμε τη διάθεση, τα μέσα και την τεχνογνωσία, για να ζήσετε μαζί μας μία μοναδική εμπειρία στον χώρο της επικοινωνίας των οπτικών μέσων. Αλλά δεν μας αρκεί αυτό! Θέλουμε μέσα από το αποτέλεσμα να ζητήσουμε και από τους πελάτες σας να ζήσουν τη μοναδική εμπειρία των υπηρεσιών που εσείς τους προσφέρετε, γιατί απλά εσείς το αξίζετε!