66ο Φεστιβάλ Φιλίππων – Concept & Σχεδίαση Επικοινωνιακού Υλικού
Στην Artware αναλάβαμε τη δημιουργία και τη σχεδίαση του concept και του επικοινωνιακού υλικού του 66ου Φεστιβάλ Φιλίππων, ενός από τους πλέον σημαντικούς θεσμούς πολιτισμού στην Ελλάδα, σε άμεση σύγκριση με το αντίστοιχο Φεστιβάλ Επιδαύρου.
Στο κέντρο της σύλληψης της ιδέας του concept βρέθηκαν οι «Αφανείς ήρωες», μέσα από τον πολύπλευρο ορισμό τους. Τα πρόσωπα εκείνα που, από το αρχαίο δράμα μέχρι τη σύγχρονη πραγματικότητα, ως οι ήρωες, βρίσκονται πίσω από το «προσωπείο» της πράξης τους. Παράλληλα, μέσα από τη σχεδίαση του οπτικού υλικού για το Φεστιβάλ Φιλίππων, στόχος μας ήταν να αποτυπώσουμε και την ουσία του θεσμού, τη σημαντική ιστορία του αρχαίου θεάτρου και το πολιτισμικό αποτύπωμα του φεστιβάλ.
Κάθε αφίσα, πρόγραμμα και αντικείμενο του φεστιβάλ σχεδιάστηκε για να αποτυπώνει τα δομικά στοιχεία αυτού του concept, να διεγείρει την ανυπομονησία του κοινού και να αντικατοπτρίζει τη δυναμική ατμόσφαιρα και το κύρος του Φεστιβάλ Φιλίππων.
Η φιλοσοφία του σχεδιαστικού project
Το πλαίσιο του ορισμού του κάθε «αφανούς ήρωα» είναι πολυδιάστατο. Στο θέατρο, οι αρχαίοι Έλληνες δημιούργησαν χαρακτήρες που αποκάλυπταν το νόημα μέσα από τον ρόλο τους, ενώ οι ηθοποιοί κρυβόντουσαν πίσω από το θεατρικό προσωπείο. Στη σύγχρονη ζωή, οι αφανείς ήρωες είναι οι απλοί άνθρωποι που συμβάλλουν ανιδιοτελώς στην κοινωνία, χωρίς να προβάλλουν την ταυτότητά τους.
Αυτοί οι αφανείς ήρωες ταυτίζονται μέσα σε ένα ευρύτερο φάσμα του σχεδιαστικού project για το 66ο Φεστιβάλ Φιλίππων. Στο κέντρο της εικόνας του βρίσκεται το ανθρώπινο πρόσωπο. Τα χέρια της πράξης καλύπτουν τα χαρακτηριστικά του, επιτρέποντας μόνο στο βλέμμα να διαπεράσει το όριο της αφάνειας. Ο «αφανής ήρωας» και ο «θεατής» αλλάζουν ρόλους με ένα βλέμμα και -τελικά- ταυτίζονται στο κέντρο της σκηνής που αποτελεί κυριολεκτικά και μεταφορικά το υπόβαθρο στο οπτικό υλικό.
Τα συνδετικά στοιχεία στην απεικόνιση αυτού του σχεδιαστικού, όπως είναι το προσωπείο και η απεικόνιση της κάτοψης του αρχαίου θεάτρου, συνδέονται με τον ίδιο τον θεσμό του Φεστιβάλ Φιλίππων, μεταφέροντας τα μηνύματα που περιλαμβάνει τόσο η σημαντική ιστορία των 66 χρόνων του θεσμού, όσο και η πολιτισμική αξία του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων. Συνδυάζοντας το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον, το concept και το επικοινωνιακό υλικό «αφηγούνται» μια ολοκληρωμένη ιστορία που εμπνέεται από τη διαχρονική αισθητική και υλοποιείται με σύγχρονα επικοινωνιακά μέσα, αγκαλιάζοντας το νόημα που αποκτούν οι «Αφανείς Ήρωες» της δικής μας καθημερινότητας.
Στην Artware αισθανόμαστε περήφανοι που συμβάλλαμε μέσα από τις σχεδιαστικές μας υπηρεσίες στην επικοινωνία ενός φεστιβάλ που είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια σειρά θεατρικών παραστάσεων και πολιτιστικών δράσεων. Είναι ένας ετήσιος θεσμός για τις τέχνες, μια γιορτή της διαχρονικής δύναμης του αρχαίου δράματος και του σύγχρονου θεάτρου, αλλά και ένα διαχρονικό σύμβολο που εσωκλείει τον αρχαίο και τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό. Γι’ αυτό και αντιμετωπίσαμε αυτό το σχεδιαστικό project ως μια πρόκληση που θα υπογραμμίσει την προσήλωσή μας στην αρτιότητα του σχεδιασμού και τη δέσμευσή μας για την ενδυνάμωση του πολιτισμικού και καλλιτεχνικού αποτελέσματος μέσα από την εικαστική αποτύπωση των στοιχείων του θεσμού.





























































