SCROLL TO TOP

Κατασκευή Ιστοσελίδας και Συγγραφή SEO Κειμένων: H διαδικασία του Web Content

Η σχεδίαση και κατασκευή ιστοσελίδας είναι μια διαδικασία που -μετά τις αρχικές επικοινωνίες και το discovery– περιέχει σχεδιασμό (web design), προγραμματισμό (web development) και δημιουργία περιεχομένου (content creation), το οποίο, πέρα από τα οπτικά elements του design, περιλαμβάνει και την παραγωγή κειμένου με στοχευμένη πληροφορία και εξατομικευμένα χαρακτηριστικά στρατηγικής επικοινωνίας.

Ας εστιάσουμε λοιπόν σε αυτό το τελευταίο, το περιεχόμενο κειμένου στην κατασκευή ιστοσελίδας. Ο copywriter, όπως ονομάζεται ο εξειδικευμένος κειμενογράφος που θα αναλάβει τη συγγραφή των κειμένων για την κατασκευή ιστοσελίδας εξισορροπεί αρκετές παραμέτρους, τις οποίες μπορούμε να συνοψίσουμε (πολύ χονδρικά) σε 3 βασικές κατηγορίες:

Για την παραγωγή κειμένων της ιστοσελίδας, ο κειμενογράφος συνυπολογίζει τα χαρακτηριστικά της εταιρικής ταυτότητας και της στρατηγικής marketing, δημιουργώντας (ή αποτυπώνοντας) την ξεχωριστή «φωνή» της εταιρείας, σύμφωνα με την ταυτότητά της, το “story” και τα χαρακτηριστικά του κοινού στόχευσης.

Η ποιότητα του περιεχόμενου κειμένου της ιστοσελίδας δεν έχει να κάνει μόνο με το σωστά γραμμένο και χωρίς λάθη πρωτότυπο περιεχόμενο, αλλά και με την αναγνωσιμότητα και την εμπειρία που δημιουργεί για τον χρήστη, συνδυάζοντας τόσο την εύκολη και ευχάριστη ανάγνωση, όσο και την καθοδήγηση προς το μέγιστο engagement, δηλαδή την αλληλεπίδραση του χρήστη και την επαναληψιμότητα. Το ποιοτικό περιεχόμενο είναι όμως πλέον και βασικό εργαλείο στο αυτό καθ’ αυτό SEO.

Στο SEO και τις τεχνικές προδιαγραφές του κειμένου για την κατασκευή ιστοσελίδας κρύβεται όλη η «μαγεία» που οδηγεί στην αποτελεσματικότητα. Το SEO είναι το εργαλείο το οποίο δεν απευθύνεται μόνο στις μηχανές αναζήτησης για τις ψηλότερες θέσεις στις λίστες αποτελεσμάτων (όπως άλλωστε λέει και το όνομά του: Search Engine Optimization), αλλά παράλληλα εξυπηρετεί και όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους που απευθύνονται στον πραγματικό χρήστη της ιστοσελίδας.

Για να γραφτεί το κείμενο για μια ιστοσελίδα, να εξυπηρετεί τον σκοπό της επικοινωνίας, να είναι πραγματικά στοχευμένο και να βελτιστοποιεί τα αποτελέσματα τόσο στην κατάταξη της ιστοσελίδας, όσο και στην ποιότητα, στο πλήθος και στην επαναληψιμότητα των conversions, υπάρχει μια σειρά βημάτων που θα πρέπει να ακολουθηθεί. Εδώ είναι ο τρόπος με τον οποίο ο κειμενογράφος προσεγγίζει κάθε project σχεδίασης ιστοσελίδας:

  1. Συνάντηση με τον πελάτη
    Το πρώτο βήμα πριν τη συγγραφή κειμένων για την ιστοσελίδα είναι η επικοινωνία με τον πελάτη. Μαζί με την υπόλοιπη ομάδα που θα αναλάβει τη σχεδίαση και κατασκευή ιστοσελίδας, ο κειμενογράφος συμμετέχει στις συναντήσεις με τον πελάτη διερευνώντας και κατανοώντας τις ανάγκες και τους στόχους του.
  2. Έρευνα για το SEO και τα κείμενα της Ιστοσελίδας
    Το δεύτερο βήμα είναι η εκτενής έρευνα. Παράμετροι εδώ είναι ο στόχος της ιστοσελίδας, το κοινό-στόχευσης, οι αναμενόμενες λέξεις-κλειδιά και οποιεσδήποτε ειδικές απαιτήσεις στην επικοινωνία του περιχεομένου. Έτσι πραγματοποιείται ανάλυση της αγοράς και του ανταγωνισμού για τον τομέα του πελάτη.

    Εδώ ακριβώς εντοπίζεται το πρώτο μέρος του SEO για τα κείμενα της ιστοσελίδας. Ο κειμενογράφος προχωρά σε μια ολοκληρωμένη έρευνα σχετικά με το SEO και τα στοιχεία που το επηρεάζουν, η οποία περιλαμβάνει:
    • Ανάλυση Τομέα Εξειδίκευσης: Επισκόπηση του επαγγελματικού τομέα στον οποίο ανήκει ο πελάτης, κατανοώντας τις κυρίαρχες παρουσίες του χώρου, τις τάσεις της αγοράς και τις ανάγκες του κοινού.
    • Δημιουργία Προφίλ Κοινού Στόχευσης: Κατανόηση του target audience της ιστοσελίδας, δημιουργώντας το προφίλ τυπικού επισκέπτη μέσα από πληροφορίες όπως η ηλικία, τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες του.
    • Ανάλυση Ανταγωνισμού: Έρευνα σχετικά με τις λέξεις-κλειδιά, αλλά και τις στρατηγικές SEO που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές για να προσελκύσουν κίνηση, καθώς και τη δυναμική απόδοση και αποτελεσματικότητά τους.
    • Συλλογή Λέξεων-Κλειδιών: Εντοπισμός και συλλογή λέξεων-κλειδιών που σχετίζονται με τον επαγγελματικό τομέα, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της ιστοσελίδας του πελάτη.
    • Κατάταξη Λέξεων-Κλειδιών: Η κατάταξη, δηλαδή η σειρά με την οποία θα εστιάσουμε στις επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά παίζει καθοριστικό ρόλο και γίνεται με βάση τη σημασία τους και τον αναμενόμενο αριθμό αναζητήσεων.
    • Τοπικό SEO: Η τοποθεσία του φυσικού καταστήματος και η γεωγραφική ακτίνα του κοινού στόχευσης έχουν καθοριστικό ρόλο στην αποτελεσματικότητα του SEO περιεχομένου. Δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην διερεύνηση τοπικών αναζητήσεων, με επιμέρους λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με τοπικές υπηρεσίες και προϊόντα.
  3. Συγγραφή Κειμένων Ιστοσελίδας
    Η συγγραφή των κειμένων της ιστοσελίδας ξεκινά με την ολοκλήρωση της έρευνας και πιθανότητα ακολουθεί την ολοκλήρωση της σχεδίασης των wireframes και της δομής των σελίδων. Έτσι δημιουργείται η δομή για τα κείμενα που θα περιέχει κάθε σελίδα και υποσελίδα της ιστοσελίδας και ταξινομούνται παράλληλα τα ποιοτικά, αλλά και τα τεχνικά «συστατικά» όπως οι λέξεις-κλειδιά και τα call-to-action. Άλλωστε, η συγγραφή κειμένου για ιστοσελίδα είναι μια τέχνη που συνδυάζει την παροχή υψηλής ποιότητας περιεχομένου με την βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης και την ευκολία ανάγνωσης για το κοινό.

    Έτσι, η δημιουργικότητα και η τεχνική παίρνουν σειρά για να διαμορφώσουν ένα κείμενο που πετυχαίνει όλους τους στόχους της επικοινωνίας (Πληροφόρηση, Marketing, Awareness), της καλής αναγνωσιμότητας (User Experience) και της αποτελεσματικότητας (SEO, Ταύτιση Κοινού, Conversions).

    Στο τέλος έρχεται και η Βελτιστοποίηση: Το κείμενο μπορεί να είναι έτοιμο, και να έχει πάρει και την τελική έγκριση, υπάρχει όμως πάντα χώρος για να ενσωματωθούν ακόμη καλύτερα οι λέξεις-κλειδιά, να διορθωθεί η πυκνότητα και η συχνότητα με τις οποίες εμφανίζονται στο κείμενο, να διαμορφωθούν σωστά όλα τα meta δεδομένα κάθε σελίδας της ιστοσελίδας και να εκπληρωθούν όλες οι απαιτήσεις του on-page SEO.
  4. Μετρήσεις και Ανάλυση Απόδοσης
    Ακόμη και μετά την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου μπορούν να πραγματοποιηθούν αναλύσεις με εργαλεία, όπως το Google Analytics, για την παρακολούθηση και την αξιολόγηση της κίνησης, των αναζητήσεων σύμφωνα με τις λέξεις-κλειδιά, της αποτελεσματικότητας και των μετατροπών.
    Η έρευνα αυτή παρέχει μια ισχυρή βάση δεδομένων που όχι μόνο αξιολογούν την επιτυχία του project κατασκευής ιστοσελίδας γενικότερα, αλλά δίνουν τη δυνατότητα για στοχευμένες βελτιώσεις που θα φέρουν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.
    Και πέρα από τις αναπροσαρμογές στο περιεχόμενο, η μετρήσεις και οι αναλύσεις της απόδοσης μάς δίνουν τη δυνατότητα να παράγουμε συνεχώς στοχευμένο ποιοτικό περιεχόμενο για το blog και τις δυναμικές σελίδες της ιστοσελίδας, που θα βελτιστοποιήσουν ακόμη περισσότερο το αποτέλεσμα και θα εξυπηρετούν ενεργητικά τους στόχους του πελάτη.

Για τον πελάτη, το πραγματικό όφελος από τα SEO κείμενα και το περιεχόμενο που δημιουργούμε κατά την κατασκευή ιστοσελίδας να είναι πολλαπλό:
Αυξημένη Ορατότητα: Ένας από τους βασικούς στόχους είναι η βελτίωση της ορατότητας στις μηχανές αναζήτησης. Όταν η ιστοσελίδα είναι στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης, περισσότεροι άνθρωποι την επισκέπτονται, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη επισκεψιμότητα.
Αυξημένη Επισκεψιμότητα: Το καλό περιεχόμενο παρακινεί τους επισκέπτες να μείνουν περισσότερο στην ιστοσελίδα, να εξερευνήσουν περισσότερες σελίδες και να επιστρέψουν. Αυτό βοηθά στην αύξηση της επαναληπτικής κίνησης.
Ενίσχυση του Authority: Το καλό περιεχόμενο καθιστά την ιστοσελίδα αξιόπιστη. Αυτό μπορεί να ενισχύσει παράλληλα και την πραγματική εικόνα της επιχείρησης στα μάτια των επισκεπτών προσδίδοντας επιπλέον κύρος.
Υψηλότερος Ρυθμός Μετατροπών: Τα σωστά δομημένα SEO κείμενα μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των επισκεπτών και να αυξήσουν τον ρυθμό μετατροπών, όπως τις αγορές προϊόντων, τις εγγραφές, και την εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Ενίσχυση της Εταιρικής Εικόνας: Το περιεχόμενο που αντανακλά την επαγγελματικότητα και την εξειδίκευση της επιχείρησης μπορεί να ενισχύσει την εταιρική εικόνα και να εμπνεύσει εμπιστοσύνη στους πελάτες.

Μάθε περισσότερα για τα πραγματικά οφέλη του ποιοτικού περιεχομένου και των SEO κειμένων ιστοσελίδας.