SCROLL TO TOP
Δημιουργία λογοτύπου: Πώς σχετίζεται με την αποστολή της επιχείρησής σου;

Δημιουργία λογοτύπου: Πώς σχετίζεται με την αποστολή της επιχείρησής σου;

Η δημιουργία λογοτύπου είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του Branding στη δημιουργία μίας επιτυχημένης εταιρικής ταυτότητας. Παράλληλα όμως, η ίδια η σχεδίαση λογοτύπου είναι ίσως και το πιο παρεξηγημένο κομμάτι της διαδικασίας του branding, από πολλές απόψεις: Λίγο ότι κάποιοι πιστεύουν πως ο λογότυπος είναι η ίδια η Εταιρική Ταυτότητα· λίγο το ότι ελάχιστοι κατανοούν την πραγματική σημασία του· και, λίγο ότι …κανείς δεν έχει αποφασίσει αν θα το βάζει σε αρσενικό ή σε ουδέτερο.

Ο λογότυπος δεν είναι η ίδια η Εταιρική Ταυτότητά σου. Αποτελεί όμως αναπόσπαστο κομμάτι της. Είναι το σύμβολο που αποτελεί τη «σφραγίδα» στην οπτική επικοινωνία του brand σου. Όταν οι πελάτες σου και το target audience βλέπουν τον λογότυπό σου, θα πρέπει να μπορούν να κάνουν αμέσως τη σύνδεση τόσο με την εταιρεία σου, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, όσο και με τις αξίες, τη φιλοσοφία και το concept της.

Κάθε βήμα στη στρατηγική δημιουργίας λογοτύπου είναι συνδεδεμένο με τη φιλοσοφία της ίδιας της εταιρικής ταυτότητας και την αποστολή της επιχείρησής σου. Τί σημαίνει όμως αυτό με απλά λόγια;

Ο λογότυπος είναι το οπτικό μέσο που θα κάνει το «κλικ» στο μυαλό του κοινού στόχευσης. Έτσι, ο σχεδιασμός λογοτύπου θα πρέπει να συγκεντρώνει όλα εκείνα τα «συστατικά» που θα δημιουργήσουν 4 βασικές συνθήκες:

  1. Ο λογότυπος δημιουργεί αυτόματα αναγνωρισιμότητα.
    Η υψηλή ποιότητα στη σχεδίαση ενός λογοτύπου διασφαλίζει ότι το κοινό θα μπορεί άμεσα να συνδέει την εικόνα που βλέπει με την εταιρεία, τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της και επιπλέον αποτυπώνεται εύκολα στη μνήμη.
  2. Ο λογότυπος επικοινωνεί το concept της εταιρείας με μια ματιά.
    Ο σχεδιασμός του λογοτύπου, το χρώμα του και η επιλογή της γραμματοσειράς αποτελούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που αντίστοιχα επικοινωνούν τις αξίες και τη φιλοσοφία μιας εταιρείας. Για παράδειγμα, ένας κομψός, μοντέρνος λογότυπος μπορεί να μεταφέρει μια αίσθηση καινοτομίας, ενώ ένας πιο παραδοσιακός και συμβατικός λογότυπος μπορεί να δώσει μια αίσθηση σταθερότητας και αξιοπιστίας.
  3. Ο λογότυπος κάνει την εταιρεία να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
    Σε μια αγορά που τα πάντα επικοινωνούνται μέσα από την εικόνα, ο λογότυπος είναι το πρώτο στοιχείο που θα κάνει μία εταιρεία να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Δεν είναι μόνο η αναγνωρισιμότητα και η ποιότητα που εμπνέει, αλλά και η δυνατότητα να κάνει την εταιρεία να διαφοροποιηθεί, προβάλλοντας τις αξίες και την αποστολή της ξεκάθαρα και αποτελεσματικά.
  4. Ο λογότυπος προκαλεί συναισθήματα στο κοινό.
    Όταν μία εταιρεία επενδύει στο συναίσθημα, τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους! Και ο λογότυπος είναι ο πιο άμεσος τρόπος για να το καταφέρει. Ένας επαγγελματικός και σωστά σχεδιασμένος λογότυπος δημιουργεί συναισθήματα και κυρίως το αίσθημα της εμπιστοσύνης στους πιθανούς πελάτες, κάνοντας πιο πιθανή την επιλογή τους.

Βρίσκοντας το κατάλληλο design agency για τον σχεδιασμό λογοτύπου, μέσα από τις πρώτες επικοινωνίες θα ανακαλύψεις πως υπάρχουν δύο κλειδιά που επηρεάζουν την ίδια τη δημιουργία του λογοτύπου. Αφού έχει προηγηθεί όλη η έρευνα από το Discovery μέχρι τον σχεδιασμό στρατηγικής Branding, τα δύο «κλειδιά» που θα καθορίσουν τη δημιουργική διαδικασία της σχεδίασης λογοτύπου αφορούν τον “input” και το “impact”, ή πιο απλά: τα δεδομένα και το αποτέλεσμα.

  • Η αποστολή της εταιρείας ως “input”
    Για ποιόν λόγο δημιούργησες την εταιρεία σου και τί θέλεις να πετύχεις; Ποιό είναι το όραμά σου, οι αξίες σου και οι στόχοι που μοιράζεσαι με τους συνεργάτες και το αγοραστικό κοινό; Αυτή είναι η «αποστολή» της εταιρείας σου. Και όπως ακριβώς θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη, πρωτότυπη και ολοκληρωμένη για εσένα, έτσι ακριβώς θα πρέπει να αποτυπώνεται και στην εικόνα του λογοτύπου σου, με logo design υψηλής ποιότητας.
  • Το συναίσθημα ως “impact”
    Το συναίσθημα που προκαλεί η εταιρική ταυτότητά σου, ή αλλιώς το “brand sentiment”, είναι αυτό που θα πρέπει να προβλέψουμε ως αποτέλεσμα. Ναι, θέλεις να προκαλείς συναισθήματα εμπιστοσύνης, υπεροχής, δυναμικότητας… Δεν μιλάμε για αυτά. Αυτά είναι δεδομένα. Μιλάμε για τις λεπτές εκείνες χορδές που θέλεις να αγγίξεις. Για όσα θα κάνουν την εταιρεία σου μέσα από την ταύτιση του καταναλωτή μαζί της να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Και ναι, για να καταφέρεις αυτή την ταύτιση μέσα από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου, θα πρέπει πρώτα να κερδίσεις τον πελάτη. Εδώ έρχεται ο ποιοτικά σχεδιασμένος λογότυπος, για να προϊδεάσει και να εμπνεύσει αυτά τα συναισθήματα στο κοινό σου.

Η έμπνευση παίζει ρόλο. Είναι σαν να θέλεις να δημιουργήσεις ένα νέο πιάτο. Το “input” και το “impact” που έχεις είναι τα υλικά που θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις. Το κοινό όμως βλέπει εικόνα και λέξεις σε έναν λογότυπο. Αυτά κάνουν τον θεατή να λαμβάνει πληροφορίες και να νοιώθει συναισθήματα.

Στη …μαγειρική πραγματικότητα του παραδείγματός μας, τα χρώματα και οι γραμματοσειρές είναι η βάση της γεύσης. Είναι το αλατοπίπερο και τα μπαχαρικά που αναδεικνύουν την ουσία.

  • Τα χρώματα σε κάνουν να νοιώθεις
    Τα χρώματα είναι το ιδανικό μέσο για να επικοινωνήσουμε το συναίσθημα. Ο χρωματικός κώδικας δεν είναι απλά το πιο χρώμα αρέσει σε εμάς, ούτε ότι το κόκκινο δηλώνει απλά αγάπη ή ένταση. Είναι κάτι πιο βαθύ και ουσιαστικό, που περισσότερο εξηγεί το παράδειγμα γιατί ο συνδυασμός του μαύρου με το πορτοκαλί μάς προκαλεί ένταση και εγρήγορση. Γιατί; Γιατί απλά στη φύση ο χρωματικός συνδυασμός αυτός συναντάται κυρίως σε δηλητηριώδη ζώα.

    Τόσο απλά (και τόσο σύνθετα για να αναλυθεί). Έτσι η σύνδεση μεταξύ χρωμάτων και συναισθημάτων είναι μάλλον κάτι πιο οικουμενικό από όσο φανταζόμαστε. Είναι (κυριολεκτικά) γραμμένη στο DNA μας, μέσω της εξέλιξης.
  • Η γραμματοσειρά είναι ο χαρακτήρας του λογοτύπου
    Όταν ήμασταν μικρά, μας ζάλιζαν να κάνουμε καλά γράμματα. «Τα γράμματα είναι η εικόνα του γραπτού», έλεγαν. Όχι, δεν ήξεραν μάλλον από branding, αλλά είχαν πιάσει το νόημα. Στο γραπτό είναι ο γραφικός χαρακτήρας. Στην digital ή την έντυπη εφαρμογή ενός λογοτύπου τον ρόλο αυτόν τον έχει η γραμματοσειρά.

    Οι κλασσικές γραμματοσειρές κινούνται μάλλον σε έναν χαρακτήρα που επικοινωνεί σταθερές αξίες, εμπιστοσύνη και ασφάλεια. Οι μοντέρνες γραμματοσειρές υπογραμμίζουν την καινοτομία, τις φρέσκιες ιδέες, την εξέλιξη. Αυτή είναι η γενική ιδέα. Στην πράξη όμως, ακόμη και η οξύτητα στις γωνίες, ή η καμπυλότητα των γραμμάτων έχουν σημασία στο τί μήνυμα επικοινωνεί ο λογότυπος.

Δες εδώ μερικά παραδείγματα για το πώς σχετίζεται ο λογότυπος με την αποστολή της επιχείρησης, και πώς επικοινωνεί τα χαρακτηριστικά της εταιρικής ταυτότητας:

Ratio Legal Services

Ratio Σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας
  • Εικόνα: Ξίφος και ασπίδα – τα πρωταρχικά νοήματα της διεκδίκησης και της υπεράσπισης
  • Χρωματικός κώδικας: Χρυσό και μπλε – κυριαρχία, ισχύς και αξιοπιστία
  • Γραμματοσειρά: Σταθερότητα και σύγχρονη οπτική

Μαντζαρόπουλος

σχεδιασμός-εταιρικής-ταυτότητας-μεταφορικής-μαντζαρόπουλος
  • Εικόνα: Γραμμική δομή αλόγου σε καλπασμό – Ταχύτητα και προσήλωση στον στόχο
  • Χρωματικός κώδικας: Κυρίαρχο κόκκινο – Ταχύτητα και δυναμική
  • Γραμματοσειρά: Αίσθηση κίνησης, πρόοδος και αξιοπιστία

Stokas Construction

σχεδιασμός-εταιρικής-ταυτότητας-αρχιτεκτονικού-γραφείου-stokas
  • Εικόνα: Γραμμική σύνθεση των αρχικών γραμμάτων S και C της Stokas Construction – Αποτύπωση πληροφορίας σε μορφή δομικού – αρχιτεκτονικού σχεδίου
  • Χρωματικός κώδικας: Διαβαθμίσεις των αποχρώσεων του γκρι – Δομική καθαρότητα, αξιοπιστία, τεχνική και ολιστική προσέγγιση
  • Γραμματοσειρά: Καινοτομία και σύνθεση χαρακτηριστικών

Ο δικός σου λογότυπος τί εικόνα διαμορφώνει; Πώς το logo design υψηλής ποιότητας επικοινωνεί τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την αποστολή της εταιρείας σου; Μήπως έχει έρθει η ώρα για στοχευμένο και αποτελεσματικό Rebranding; Για να διαμορφώσουμε τη δυναμική μέσα από τη σωστή και ποιοτική σχεδίαση εταιρικής ταυτότητας και λογοτύπου, επικοινώνησε μαζί μας.